• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
نماینده مجلس:

۵ فروردین در تقویم ملی به نام روز داراب ثبت شد

  • کد خبر : 10183
  • 17 آگوست 2022 - 12:53
۵ فروردین در تقویم ملی به نام روز داراب ثبت شد
گردشگرآنلاین - دفتر نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: روز پنجم فروردین با نام یادروز داراب در تقویم ملی ثبت شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، دریافتی از دفتر نماینده مجلس، محمدجواد عسکری با اشاره به دیدار خود با وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی افزود: عزت‌الله ضرغامی در این دیدار اعلام کرد که با هدف حفظ ارزش‌ها و توسعه گردشگری پس از بررسی و تشکیل پرونده مطالعاتی داراب در این وزارتخانه، روز ۵ فروردین ماه یادروز این شهرستان در تقویم ملی به ثبت رسید.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی ثبت این روز را یک نقطه عطف در تاریخ شهرستان داراب دانست.

عسکری گفت: با ثبت این روز در تقویم ملی فرصت بی‌نظیری در تمامی حوزه‌ها به ویژه در راستای توسعه فرهنگی و ارتقای صنعت گردشگری بومی شهرستان داراب ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در رابطه با ارتقاء جایگاه این قشر از جامعه، مطرح کرد: لازم است در ابعاد حقوقی و اجتماعی و همچنین نسبت به ایجاد شرایط لازم در زمینه بازارسازی و بازاریابی عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اقدامات ویژه‌ای در داخل کشور و در سطح بین‌الملل برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از میراث‌فرهنگی با بکارگیری راهکارهای خلاقانه و تمرکز بر ابتکار عمل مدیران، ادامه داد: ارتقای فرهنگ گردشگری و توسعه هدفمند این صنعت با ارائه طرح و برنامه مرتبط با بهره‌برداری از ظرفیت‌ها موجود و خلق مزیت‌های نسبی در مناطق مختلف کشور و استان فارس به عنوان محور توسعه جنوب ایران نیز می‌تواند این مرز و بوم را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی، تسهیل فرآیند جذب سرمایه در بعد داخلی و بین‌المللی را خواستار شد و گفت: به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و افزایش حجم کمی و ارتقاء شاخص‌های کیفی صنعت گردشگری نیازمند ایجاد سازوکارهای لازم بر مبنای قانون و با تکیه بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی هستیم.

عسکری قابلیت‌های استان فارس را در صنعت گردشگری کم‌نظیر دانست و گفت: فارس با دارا بودن تعداد قابل توجهی از آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو و ملی و با تنوع میراث‌فرهنگی و زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری که در نقاط مختلف استان پهناور دارد این امکان را دارد تا در صنعت گردشگری داخلی کشور و جذب انواع گردشگران خارجی به ویژه سلامت، تاریخی‌فرهنگی، مذهبی‌زیارتی و همچنین ادبی در جنوب کشور و منطقه کشورهای عربی و جهان نیز نقش‌آفرینی داشته باشد.

ابن نماینده مجلس اضافه کرد: در این راستا بر توسعه هدفمند صنعت گردشگری مبتنی بر تعریف روز جهانی و لحاظ نمودن مفاد قانون اساسی تاکید و نگاه جدی داریم تا امکان درآمدزایی فرهنگی و اقتصادی ما از این صنعت نیز فراهم شود.

وی همچنین تعمیم حفاظت فرهنگ‌مبنا و حفاظت الکترونیکی در راستای حفظ و صیانت از آثار فرهنگی را یک راهکار کاربردی ارزیابی کرد و در این باره گفت: با توجه به تعدد آثار ثبت شده فرهنگی و طبیعی و محدودیت‌هایی که در زمینه تامین منابع انسانی و حتی تجهیزاتی وجود دارد بهترین راهکار حفاظت فرهنگ‌مبنا با اجرای برنامه‌های مرتبط با آموزش همگانی و جذب مشارکت‌های مردمی و همچنین بکارگیری ابزارهای مختلف تکنولوژی در زمینه حفاظت بهتر از میراث‌فرهنگی هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی در رابطه اهمیت استفاده از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها، گفت: بکارگیری ظرفیت‌های برون‌دستگاهی نظیر شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر تشکیلات غیردولتی عمومی در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یکی از راهبردهای توسعه‌گرایانه محسوب می‌شود که نیازمند تعریف مشخص و نقشه راه به منظور دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این حوزه است.

داراب در ۲۵۴ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.