• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
نماینده ولی فقیه در حج:

۸۵ هزار نفر از ایران به حج می‌روند

  • کد خبر : 17713
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
۸۵ هزار نفر از ایران به حج می‌روند
گردشگرآنلاین - درحالی که رایزنی مقامات حج ایران در عربستان ادامه دارد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد:‌ ۸۵ هزار نفر زائر ایرانی به حج ۱۴۰۲ می‌روند.

به گزارش گردشگرآنلاین، هیات حج و زیارت ایران از ابتدای هفته در عربستان به سر می‌برد. این سفر به دعوت وزیر حج و عمره عربستان به انگیزه حضور در اکسپو حج ۲۰۲۳ انجام شده است که در جریان آن، ایران تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۲ را با وزارت حج عربستان امضاء کرد. مقامات حج ایران هنوز جزئیات این تفاهم‌نامه را اعلام نکرده‌اند ‌اما رییس سازمان حج و زیارت پیش از سفر به عربستان گفته بود ایران برای کسب ۹۰ هزار سهمیه حج از عربستان تلاش و رایزنی خواهد کرد.

بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی، سهمیه حج کشورها یک‌هزارم جمعیت هر کشور است که بر این اساس، سهمیه حج ایران تا پیش از محدودیت‌های کرونا، حدود ۸۵ هزار نفر بود. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش از آغاز مذاکرات حج ۱۴۰۲ گفته بود «ایران برای حج آینده ۲۰ هزار سهمیه اضافی درخواست داده است.»

این درخواست در حج هر سال داده می‌شود و عربستان معمولا در آخرین لحظات با بخش اندک آن موافقت می‌کند. به گفته رییس سازمان حج و زیارت، درحال حاضر حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر در کشور در نوبت حج تمتع هستند که پیش‌بینی شده اعزام آن‌ها با رویه‌ای که عربستان در تعیین سهیمه دارد، ‌تا حدود ۱۳ سال طول بکشد.

در همین حال، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، با اعلام این‌که ۸۵ هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع ۱۴۰۲ اعزام خواهند شد، خبر داد که سرانه کارگزاری حج آینده کاهش خواهد یافت تا زائران بیشتری به سرزمین وحی مشرف شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین گفت:‌ مسؤولان حج و زیارت کشورمان این روزها در عربستان در حال رایزنی برای رفع پاره‌ای از شبهات و مشکلات متن توافقنامه هستند که امیدواریم نتیجه خوبی از آن به دست آید.

۸۵ هزار نفر از ایران به حج می‌روند

۸۵ هزار نفر از ایران به حج می‌روند

منبع: سازمان حج و زیارت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17713

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.