• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

۹۰ درصد کار تهیه اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی انجام شده است

  • کد خبر : 5695
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
۹۰ درصد کار تهیه اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی انجام شده است

گردشگرآنلاین – مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از پیشرفت ۹۰ درصدی کار تهیه اطلس مردم نگاری استان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان جنوبی، سید احمد بر آبادی اظهار کرد: از سال‌های گذشته کار جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تهیه اطلس مردم نگاری در شهرستان‌های استان شروع شده که باید تدوین می‌شد اما با توجه به تخصیص کم اعتبارات در چند سال گذشته هنوز این کار به پایان نرسیده است.

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی ادامه داد: چون طبس دیرتر به خراسان جنوبی ملحق شد کار جمع‌آوری اطلاعات در این شهرستان در حال انجام می‌باشد که حدود ۷۰ درصد آن تاکنون انجام شده است.

وی اضافه کرد: تدوین اطلاعات مربوط به مردم نگاری در شهرستان‌های فردوس و بشرویه به اتمام رسیده و در شهرستان‌های درمیان و سربیشه هم تا حدودی انجام شده و در بقیه شهرستان‌ها در حال پیگیری است.

به گفته وی در مجموع ۹۰ درصد کار تهیه اطلس مردم نگاری استان انجام شده است و با تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۱ کار تدوین آن نیز به اتمام خواهد رسید.

طرح جامع گردشگری

برآبادی با اعلام اینکه ۸۰ درصد طرح جامع گردشگری استان انجام شده است، گفت: تاکنون دو فاز این طرح انجام شده و اگر اعتبار مورد نیاز تأمین شود سال آینده این طرح به اتمام می‌رسد.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از مهر، وی اضافه کرد: طرح جامع گردشگری استان با همکاری دانشگاه بیرجند در حال انجام است و در آن اطلاعات مورد نیاز گردشگران مانند فضاها، اولویت‌ها و مقاصد گردشگری خراسان جنوبی وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.