• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

️ بازدید رایگان از برج میلاد در هفته میراث فرهنگی

  • کد خبر : 8011
  • 21 می 2022 - 10:08
️ بازدید رایگان از برج میلاد در هفته میراث فرهنگی
گردشگرآنلاین - همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها بازدید از برج میلاد بعنوان یکی از اماکن فرهنگی و گردشگری ایران بمدت ۴ روز رایگان است.

به گزارش گردشگرآنلاین، عباس حیدری مدیر عامل برج میلاد تهران گفت: همزمان با هفته میراث  فرهنگی بازدید از این مجموعه از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه الی سوم خرداد ماه  از ساعت ۱۰ الی ۱۵ برای همه گردشگران و بازدیدکنندگان رایگان است.

وی ادامه داد: برج میلاد یادمان ملی ایرانیان است که جاذبه های بسیار زیاد گردشگری از جمله موزه مشاهیر ایران، گنبد آسمان و تماشای تهران از ارتفاع ۲۸۰ از جمله این جاذبه هاست.

وی همچنین از رایگان بودن بازدید این برج در روز سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

برج میلاد تهران برج مخابراتی ۴۳۵متری در شمال غربی تهران است که بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان می باشد. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا، مقام نخست را دارد.

این برج به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران در کنار برج آزادی به‌شمار می‌آید.

برخی بر این باورند که این برج روی سامانه گسل شهرک غرب ساخته شده‌است. برج میلاد از شمال به بزرگراه شهید همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری محدود میشود. ساخت این برج هفت سال به طول انجامید و یکی از جاذبه های شهر تهران است.

کلنگ ساخت این برج در دی ماه ۱۳۷۶ پس از سه سال مطالعات شناخت و امکان‌سنجی با نام یادمان (مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران) بر زمین خورد و در سال ۱۳۸۰ به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت صدمین زادروز روح‌الله خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با نام برج میلاد تغییر یافت. ساخت این برج ۱۱ سال به طول انجامید. در ۸ سال نخست تنها ۴۰ درصد از برج تکمیل شده بود، اما با سرعت بخشیدن به پروژه توسط محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، ۶۰ درصد بعدی در ۳۰ ماه ساخته شد.

 

منبع: برج میلاد تهران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.