• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
9
مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد

صدور ۸ پروانه گردشگری سلامت در استان کرمان

  • کد خبر : 1808
  • 30 اکتبر 2021 - 21:34
صدور ۸ پروانه گردشگری سلامت در استان کرمان

گردشگرآنلاین – دبیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صدور ۸ پروانه گردشگری سلامت در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو دفتر خدمات مسافرتی دیگر نیز تقاضای کسب مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را داده‌اند که در مرحله صدور پروانه هستند.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان،”فریدون فعالی” امروز هشتم آبان ماه در نشست با مجریان گردشگری سلامت استان کرمان با اشاره به پایین بودن هزینه‌های درمان در ایران در مقایسه با سایر کشورها اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت مناسب زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان کرمان زمینه توسعه گردشگری سلامت در این منطقه فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور پررنگ دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در بحث  سلامت بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیمارستان مهرگان کرمان به عنوان بزرگترین بیمارستان خصوصی جنوب‌شرق کشور موفق به کسب مجوز گردشگری سلامت شده و باید از این ظرفیت برای جذب توریست سلامت از کشورهای همسایه به ویژه عراق، افغانستان و پاکستان اقدام کرد.

فعالی با اشاره به سرمایه‌گذارهای شرکت هواپیمایی ماهان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت این شرکت برای راه‌اندازی پروازهای خارجی به مقصد کشورهای هدف استفاده کرد.

وی در ادامه افزود:

هر گردشگر سلامت سه‌ برابر یک گردشگر عادی ارزآوری دارد و از این‌ رو گردشگری سلامت از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی با بیان اینکه رشد کیفیت خدمات درمانی ظرفیت بالای گردشگری سلامت در کشور را نشان می دهد تصریح کرد: استان کرمان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی دارای ظرفیت های بالایی است که می تواند در خدمت صنعت گردشگری قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یک توریست سلامت علاوه‌ بر تخصص پزشکان محل درمان، کیفیت تجهیزات و امکانات پزشکی به زیرساخت‌هایی چون حمل ‌ونقل و همچنین خدمات گردشگری مناسب نیازمند است که باید در نظر گرفته شوند.

وی تاکید کرد: کشور پاکستان با حدود ۲۱۲ میلیون، افغانستان با ۳۰ میلیون و عراق با ۳۷ میلیون جمعیت بازارهای هدف استان کرمان در حوزه گردشگری سلامت هستند که با سرمایه گذاری در این کشورها می توان زمینه ورود توریست سلامت را فراهم کرد.

فعالی با بیان اینکه  گردشگری سلامت فقط مختص بیماران خارجی نیست، افزود: باید در ابتدا زیرساخت های این نوع گردشگری در سطح شهر کرمان و سپس استان های همجوار معرفی شود، زیرا رضایت گردشگر داخلی منجر به ورود گردشگر خارجی خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش میزان سرمایه گذاری ها در صنعت گردشگری استان کرمان بیان کرد: «هم اکنون ۹۳ پروژه با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۶۶۵ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان در بخش های مختلف در حال اجرا است که با اتمام آنها تحول بزرگی در صنعت گردشگری کرمان رخ خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: هم اکنون ۹۳ پروژه با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۶۶۵ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان در بخش های مختلف در حال اجرا است که با اتمام آنها تحول بزرگی در صنعت گردشگری کرمان رخ خواهد داد.

استان کرمان با هفت اثر تاریخی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی، و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی و اقلیم متنوع از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی کشور محسوب می شود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.