• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

پاکسازی پل‌های تاریخی لرستان از نوشته‌های تبلیغاتی

  • کد خبر : 19326
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
پاکسازی پل‌های تاریخی لرستان از نوشته‌های تبلیغاتی
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پاکسازی پل‌های تاریخی استان از شعارنویسی‌ها، لکه‌ها، رنگ پاشیدگی‌ها و نوشته‌های تبلیغاتی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از لرستان، عطا حسن‌پور بیست و هشتم اسفندماه اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی شهروندان با بی‌توجهی به قدمت و ارزش پل‌های تاریخی اقدام به شعارنویسی و مخدوش کردن این ابنیه کرده‌اند که در همین راستا همه پل‌های تاریخی استان در آستانه سال جدید پاکسازی شدند.

وی ادامه داد: این نوشته‌ها و شعارنویسی‌ها اغلب به وسیله رنگ روغنی انجام می‌گیرد که پاک کردن آن‌ها هم سخت بودن و ممکن است به بنا آسیب وارد کند ضمن اینکه شعارنویسی بر روی ابنیه تاریخی جرم محسوب می‌شود و این کار پیگرد قانونی در بردارد.

حسن‌پور تأکید کرد: پسندیده است هم استانی‌ها با توجه به قدمت و ارزش پل‌ها و ابنیه تاریخی هرگز اقدام به مخدوش کردن آنان نکنند و بدانند که این میراث متعلق به خود آنان و کشور است بنابراین باید خود در برابر حفاظت از این ابنیه مسئول بدانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: در ایام نوروز بازدید از پل‌های تاریخی استان به عنوان شاهکار معماری جهان از برنامه‌ها و اولویت‌های مسافران و ‌گردشگران محسوب می‌شود.

استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۹۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و هفتصد و شصت هزار نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری در لرستان با ۲۱ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران است. این استان سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت می‌باشد. خرم‌آباد مرکز استان است. طبق آمار سال ۱۳۸۵، خرم‌آباد بیستمین شهر بزرگ کشور است.

استان لرستان سومین استان پرآب کشور است و ۱۲ درصد آب‌های کشور را در اختیار دارد. این استان علی‌رغم غیرمرزی بودن خسارت‌های بسیاری در جریان جنگ ایران و عراق متحمل شده‌است.

لرها مردمانی هستند که از نظر قومی جزئی از مردم کرد به‌شمار نمی‌آیند. در برخی از منابع، لرها و دیلمیان و بلوچان و اقوام دیگر را جز کرد شمرده‌اند؛ زیرا واژه کرد به معنی یک نوع شیوه زندگی و نه معنی زبانی بوده‌است.

پاکسازی پل‌های تاریخی لرستان از نوشته‌های تبلیغاتی

پاکسازی پل‌های تاریخی لرستان از نوشته‌های تبلیغاتی

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19326

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.