• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

جذب گردشگر خارجی حوزه سلامت در استان فارس رکورد زد

  • کد خبر : 8505
  • 13 ژوئن 2022 - 10:52
جذب گردشگر خارجی حوزه سلامت در استان فارس رکورد زد
گردشگرآنلاین - معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: اهتمام و همکاری بین دستگاهی باعث رشد۲۵۰ و ۵۵۰ درصدی جذب گردشگر سلامت خارجی در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده که رکوردی کم سابقه در نوع خود محسوب می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم حوزه گردشگری استان فارس است توجه به این موضوع را بسیار مهم دانست.
معاون استاندار فارس بیان کرد: در سه ماه گذشته طی جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی اقداماتی از جمله فراخوان تسهیل‌گران، استاندارد سازی هزینه عمل‌های جراحی شایع، هماهنگی‌های فرودگاهی، راه اندازی هیات اجرایی و انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، فراخوان پذیرش بیمارستان‌های دارای استاندارد، هماهنگی‌های بین دستگاهی و تهیه بسته‌های آموزشی پیگیری و آماده سازی شده و در حال اجرا است.
به اعتقاد فرخ زاده، نتیجه این اهتمام و همکاری بین دستگاهی باعث رشد۲۵۰ و ۵۵۰ درصدی گردشگری سلامت خارجی در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده که رکوردی کم سابقه در نوع خود محسوب می‌شود.
به گفته این مقام مسئول، آمارها نشان می‌دهد تعداد پذیرش بیماران خارجی در سال ۱۴۰۰ در شیراز در بخش بستری ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار و در بخش سرپایی حدود ۵۰۰۰ پنج هزار بیمار بوده است.
وی اظهار کرد: تعداد پذیرش بیمار خارجی در فروردین ۱۴۰۰ در شیراز ۱۴۸ بیمار و در فروردین ۱۴۰۱ ، ۳۷۵ بیمار بوده که افزایش ۲۵۰ درصدی داشته است.
به گفته معاون استاندار فارس، تعداد پذیرش بیمار خارجی در اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز ۱۸۳ بیمار و در اردیبهشت ۱۴۰۱ ، ۱۰۰۳ بیمار بوده که افزایشی ۵۵۰ درصدی را تجربه کرده است.
فرخ زاده با اشاره به بررسی تجربه کشورهای ترکیه و هند و شهر مشهد در عرصه گردشگری و حوزه سلامت، از عزم استان فارس برای ارتقای جذب گردشگران خارجی در این بخش خبر داد.
عبدالرضا قاسم پور معاون استانداری فارس اظهار کرد: تعداد شرکتهای تسهیلگر و دفاتر خدمات مسافرتی استان دارای مجوز فعالیت در این عرصه را ۵۷ شرکت و تعداد مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت ۹ مرکز ذکر کرد که همگی خصوصی هستند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.