• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

خطبه غدیر جامع ترین سند تربیتی پیامبر برای تمام بشریت است

  • کد خبر : 9152
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
خطبه غدیر جامع ترین سند تربیتی پیامبر برای تمام بشریت است
گردشگرآنلاین - نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های  علمیه استان یزد با بیان اینکه خطبه غدیر جامع ترین سند تربیتی پیامبر برای تمام بشریت است؛ همه نسبت به معرفی، تبیین و اجتماعی سازی خطبه غدیر وظیفه داریم.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی اظهار داشت: عید غدیر از اهمیت بسیاری در تقویم مناسبات شیعی برخوردار است و از این رو «عیدالله الاکبر» نام گرفته است.

وی با بیان اینکه غدیر روزی است که خداوند دین را کامل و نعمت‌هایش را بر بندگان تمام کرد گفت: از منظر آیات و روایات جایگاه و اهمیت عید غدیر به گونه‌ای است که تحلیل معنایی آن گستره دین‌شناسی، پیامبرشناسی، دشمن‌شناسی، سنت‌شناسی، امام‌شناسی و امت‌شناسی را در بر می‌گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در آیات ۳ و ۶۷ سوره مبارکه مائده چند وصف عظیم را برای غدیر ذکر کرده است که شامل مایوس شدن کفار از دست‌اندازی به دین، کامل شدن دین، تمام کردن نعمت‌های الهی و همچنین راضی شدن به انتخاب دین اسلام و ولایت امیرالمومنین برای مسلمانان که این امر نیز نشانگر جایگاه ویژه واقعه غدیر در اسلام است.

مدرسی یزدی تصریح کرد: بر این اساس و در فضای امروز باید فرزندان غدیری تربیت کنیم، تربیت غدیری در برابر تربیت غربی و ایجاد خانواده غدیری در برابر خانواده غربی، و باید بدانیم که هر تربیت غیرغدیری تربیت غربی خواهد بود و ما را به سر منزل مقصود نمی‌رساند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های  علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: از دیگرسو خطبه غدیر ویژه یک نسل و گروه بیان نشده چرا که غدیر نسخه‌ای جامع برای تمام بشریت از اسلام تا قیامت است.

وی ادامه داد: خطبه غدیر را می‌توان سند تربینی جامع و ماندگار پیامبر اسلام برای تمامی بشریت در جهان عنوان کرد زیرا بندبند این خطبه درس‌های آموزنده و سازنده بسیاری دارد که همه ما نسبت به معرفی، تببین و اجتماعی‌سازی آن وظیفه داریم.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) بیان کرد: نکته مهم دیگر نیز این است که از جایگاه شیعه و با اتکا به ظرفیت‌های غدیر باید مراقب نیرنگ و دسیسه‌های دشمنان اسلام و شیعیان باشیم که نتوانند به نام اسلام هویت شیعیان و مسلمانان را هدف قرار دهند و از آن به شکل نادرست و برای کینه‌توزی و تفرقه‌افکنی بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9152

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.