• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

برنامه‌ریزی باغملک برای بهار ۱۴۰۲

  • کد خبر : 18118
  • 02 فوریه 2023 - 11:23
برنامه‌ریزی باغملک برای بهار ۱۴۰۲
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی باغملک با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ گفت: در این نشست بنا شد در ایام نوروز نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی صنعتگران فعال در باغملک دایر شود.

به‌ گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان، محمد محمدعلی‌نژاد اظهار کرد: به‌منظور مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی برای استقبال از مهمانان و ایجاد شرایط مناسب برای رفاه هر چه بهتر مردم در تعطیلات پایان سال، اولین جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ باغملک با حضور فرماندار، شهردار و مدیران دیگر ادارات برگزار شد.

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی باغملک ادامه داد: در این نشست پس از معرفی مسؤولان کمیته‌های ده‌گانه و شرح وظایف این کمیته‌ها، همه ادارات و ارگان‌های خدماتی برای ارایه خدمات‌دهی هر چه بهتر به مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در جریان برنامه‌ها و کارهای محول قرار گرفتند.

او افزود: مقرر شد که در ایام نوروز نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی صنعتگران فعال در باغملک دایر شود و مناطق گردشگرپذیر و اقامتگاه‌های موجود در منطقه نیز به‌ منظور پذیرایی هر چه بهتر شرایط خدمات‌دهی خود را پیش از آغاز تعطیلات بهبود بخشند.

محمدعلی‌نژاد بیان کرد: چاپ بروشور، نظارت بر حسن انجام کار در محل‌های اسکان نوروزی، بازدید روزانه از اماکن تفریحی و گردشگری از دیگر مصوبات این نشست بود.

باغ‌مَلِک شهری در استان خوزستان و مرکز شهرستان باغ ملک می باشد.

قدمت شهر کنونی باغ‌ملک به دوران عیلام برمی‌گردد، در دوران عیلام این ناحیه اوربه نام داشته‌است. در باغ‌ملک محلی به‌نام منجنیق وجود دارد که آثار تاریخی از یک شهر کهن در آن بجا مانده‌است که بنابر روایتی ماجرای ابراهیم و نمرود در این محل رخ داده‌است و به همین دلیل منجنیق نام دارد، پل شکسته‌ای نیز در آن نزدیکی وجود دارد که مربوط به دوران ساسانی است همچنین سنگ آسیابی در باغ‌ملک وجود دارد که آثار خطوط کوفی بر روی آن نقش بسته‌است.

در باب قدمت باغملک می‌توان از کتاب سفرنامه جنوب ایران نوشته بابن و هوسه فرانسوی نقل کرد که نوشته‌اند: «آثار خرابه و بیوتات مقبره در باغملک دیده می‌شود.

برنامه‌ریزی باغملک برای بهار ۱۴۰۲

برنامه‌ریزی باغملک برای بهار ۱۴۰۲

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.