• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

دستگاه‌های استان فارس برای مدیریت سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی آماده باشند

  • کد خبر : 4075
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
دستگاه‌های استان فارس برای مدیریت سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی آماده باشند

گردشگرآنلاین – استاندار فارس گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و سایر ارگان‌های دخیل در موضوع سفر باید سناریوهای مختلفی برای شرایط مختلف کرونایی داشته باشند.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده برای همه جامعه ایجاد کرده است اظهار داشت: یکی از این مشکلات تعطیل شدن سفرهای زیارتی و تفریحی است که سبب ایجاد نشاط و طراوت و آرامش در مردم می‌شد.

استاندار فارس با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کرونا ابراز امیدواری کرد با تداوم این روند شرایط مناسبی برای گردشگری و سفر فراهم شود.

استاندار فارس از همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه خواست آمادگی کامل برای هر شرایطی از جمله هجوم گردشگر در ایام نوروز باشند.

وی عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و سایر ارگان‌های دخیل در موضوع سفر باید سناریوهای مختلفی برای شرایط مختلف کرونایی داشته باشند و بتوانند سفرهای نوروزی را در شرایط کنونی کرونا یا شرایط بدتر و بهتر از اکنون را مدیریت کنند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه مشکلات و کاستی‌های موجود در پذیرایی از گردشگران باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد عنوان کرد: مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توریست پذیر، وضعیت بازار، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و غیره باید بررسی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه تمیز بودن چهره شهر در ابعاد مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از شهرداری شیراز خواست این مهم را بیش از پیش در ایام نوروز مورد توجه قرار دهد.

به گزارش گردشگر آنلاین، ایمانیه بیان کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر شیراز نیز با همکاری نیروی انتظامی در حال انجام است و مقرر شده تا دهه مبارک فجر شاهد وجود صحنه‌های ناهنجار ناشی از حضور معتادان نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان است، از راهداری، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی خواست در حرکتی هم‌افزا و هماهنگ تدابیر لازم را فراهم کنند تا استان فارس کمترین آمار تصادف در ۲۰ سال گذشته را در نوروز تجربه کند.

توجه مدیران به مرخصی‌ها، پرداخت‌های معوق پرسنل و سایر برنامه‌ریزی‌های که برای کشیک‌های نوروزی مورد نیاز است از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های مربوطه خواست برای تقویت نیروی انسانی این موارد را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با فرمانداران برای تشکیل ستاد سفرهای نوروزی و آمادگی شهرستان‌ها انجام شود.

ایمانیه از مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری‌های استان خواست جلساتی به منظور هماهنگی اسکان مسافران برگزار کنند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید هم‌افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها و تقسیم وظایف بین آنها سبب نتیجه بخش بودن فعالیت‌ها خواهد شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.