• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
رئیس شورای اسلامی شهرستان دیلم:

ظرفیت‌های گردشگری دیلم به توجه بیشتر نیاز دارد

  • کد خبر : 5361
  • 24 ژانویه 2022 - 15:33
ظرفیت‌های گردشگری دیلم به توجه بیشتر نیاز دارد

گردشگرآنلاین – رئیس شورای اسلامی شهرستان دیلم استان بوشهر گفت: این شهرستان، ظرفیت‌های گردشگری، بافت‌های قدیمی و جلوه‌های فرهنگی و سنتی بسیار پر جاذبه‌ای دارد که باید بیشتر و جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدجواد اکبری در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: با توجه به موقعیت های خوب تجاری  و بازار پویا، گردشگری دریایی و آثار باستانی شهرستان، آن سازمان باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به جلوه‌های گردشگری و میراث فرهنگی منطقه داشته باشد.

وی با ابراز نگرانی از تخریب و صدمات طبیعی وارد شده به قلعه چهاربرج روستای نمونه گردشگری ” حصار “، خواستار نظارت و مرمت این اثر ثبت شده ملی شد.

اکبری اظهار داشت: تاسیس اداره یا نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعیین تکلیف بندر نمونه گردشگری حماد، بازسازی و مرمت قلعه تاریخی حصار، تاسیس موزه  فرهنگ و مردم شناسی، احیای بافت قدیم و جانمایی کوچه نمونه گردشگری دیلم و ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان ضرورت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیلم با تاکید بر وجود زمینه‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری در این منطقه گفت:  هدایت سرمایه‌گذاران مشتاق به سرمایه گذاری در بخش گردشگری  این شهرستان ضرورت دارد که از این طریق با ایجاد منابع درآمدی جدید، نقطه عطفی برای پیشرفت این منطقه است.

بنابر این گزارش،  محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این نشست  قول مساعد داد با اهتمام به شرایط قانونی و حقوقی املاک مورد نظر، بررسی های لازم برای بهبود و احیای بافت قدیم و سنتی بندر کهن دیلم انجام شود.
در این نشست مقرر شد، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برای  بررسی محلات و بافت قدیمی دیلم و طراحی الگوهای سنتی و گردشگری به بازیابی نمونه هایی از کوچه ها با سبک معماری دوره‌های گذشته اقدام کنند.

شهرستان ساحلی دیلم در ۲۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.