• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نقشه جامع گردشگری نطنز تدوین شود

  • کد خبر : 5036
  • 20 ژانویه 2022 - 17:32
نقشه جامع گردشگری نطنز تدوین شود

گردشگرآنلاین – فرماندار نطنز با بیان اینکه فرصت‌های گردشگری نطنز تا به حال مدیریت نشده است، گفت: نقشه جامع گردشگری تدوین شود.

محمدعباس ظریفی فرماندار نطنز پیش از ظهر امروز در جمع فعالان حوزه گردشگری اظهار داشت: وجب به وجب شهرستان نطنز دارای فرصت و موقعیت گردشگری است لیکن تابحال مدیریت نشده است.

فرماندار نطنز ضمن تاکید بر لزوم تهیه نقشه جامع گردشگری، گفت: مصادیق و معضلات موجود باید در قالب دو دسته ضربتی و در حداقل زمان ممکن و بلند مدت ارائه شود و باید حساسیت‌های بی‌مورد کنار گذاشته شود و یکایک زنجیره‌های مرتبط در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی جهت انسجام و بهره‌وری بیشتر به یکدیگر متصل شود.

فرماندار در ادامه تصریح کرد: با وجود منابع محدود باید طرح و نقشه راهی برای همه افرادی که پا در عرصه گردشگری می‌گذارند ترسیم شود که ماندگاری گردشگران در شهر بیشتر و حتما امور مربوطه طبق برنامه صورت پذیرد تا بتوانند فضای میدانی را بهتر درک کنند.

فرماندار نطنز با بیان اینکه جاذبه‌های شهرستان نطنز قدمت تاریخی دارد ولی از نظر زیباشناختی کارهای بیشتری باید انجام شود، افزود: این ضمانت وجود دارد که هرکجا باید حمایتی صورت گیرد در چارچوب قانون پای کار خواهند بود.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم؛ نطنز یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است که به دلیل آب و هوای بسیار عالی به نگین سرسبز کویر نیز معروف است؛ شهر نطنز در گذشته به دلیل داشتن طبیعت باطراوت به باغ‌شهر معروف بوده است و شهری با پیشینه‌ای قدیمی و تاریخی چند هزار ساله دارد.

نطنز با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی پس از اصفهان و کاشان رتبه سوم را به لحاظ شمار آثار تاریخی طبیعی و فرهنگی به خود اختصاص داده است و همچنین بیش از ۱۱۵ اثر تاریخی و طبیعی این شهر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.