• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

۴۷۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری گچساران سرمایه گذاری می‌شود

  • کد خبر : 2597
  • 03 دسامبر 2021 - 13:11
۴۷۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری گچساران سرمایه گذاری می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت طرح بزرگ حوزه گردشگری با ۴۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان گچساران در حال اجراست.

به گزارش گردشگرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی پنجشنبه شب  درحاشیه تور یک روزه خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در گچساران  در گفت و گو با خبرنگاران درباره توسعه گردشگری اظهار داشت: این طرح ها با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در قالب مجتمع ها و دهکده های گردشگری در دست ساخت است.

وی بیان کرد: احداث دهکده گردشگری سد چم شیر، مجتمع های رفاهی تفریحی و اردوگاه  های اقامتی در مناطق مختلف این شهرستان از جمله طرح هاست که در صورت بهره برداری افزون بر رونق گردشگری ۸۳ فرصت شغلی نیز ایجاد می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۵ میلیارد  در سفر رییس جمهوری برای توسعه زیرساخت های گردشگری اردوگاه بی بی حکیمه در گچساران تصویب شده است.

گردشگری گچساران

گردشگری گچساران

صفایی عنوان کرد: امسال همچنین طرح تکمیل زیرساخت های اقامتی بارگاه بی بی حکیمه (س) با ۶میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه طرح های جهش تولید و منابع استانی برای تکمیل,نوسازی و تجهیز کمپین اقامتی حرم بی بی حکیمه (س) در این شهرستان اجرا شد.

وی تاکید کرد: بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران یکی از قطب های اصلی گردشگری مذهبی در جنوب کشور محسوب می شود که توسعه زیرساخت های  این مکان مقدس به جذب ایرانگردان و جهانگردان کمک می کند.

به گفته صفایی سد چمشیر  با حجم ۳/۲ میلیارد متر مکعب و مساحت ۵۱ کیلومتر مربع  در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره در دست ساخت است.

به گزارش گردشگرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد، این سد به طول دریاچه ۴۸ کیلومتر و تراز نرمال ۵۹۸ متر از سطح دریا در ۲۵ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در حال احداث است.

صفایی با اشاره به بازدید از ظرفیت های صنایع دستی در این شهرستان از آمادگی این اداره برای تحقق بیمه هنرمندان و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آنان خبر داد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران گفت: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای رونق گردشگری در شاخه های مختلف چون گردشگری سلامت،کشاورزی، بومگردی و طبیعت گردی دارد.

بارگاه بی بی حکیمه گچساران

بارگاه بی بی حکیمه گچساران

رحیم خردمند تاکید کرد: این شهرستان با داشتن مرکز درمان ناباروری در بیمارستان تخصصی مادر و کودک و همچنین بارگاه بی بی حکیمه (س) هر ساله میزبان شماری از زایران کشورهای خارجی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل طرح های در دست اجرا در آینده شاهد حضور بیشتر ایرانگردان و جهانگردان در شهرستان گچساران باشیم.

یک هتل چهار ستاره، یک مهمان پذیر، ۶ باغ تفریحی، سه رستوران بین راهی ،چهار اردوگاه گردشگری ، یک کمپینگ اقامتی و چهار اردوگاه تفریحی در شهرستان گچساران ایجاد شده است.
باغ فردوس، دشت های دیل و گناوه و حرم بی بی حکیمه (س) از جاذبه های مهم گردشگری در گچساران است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد سالیانه میزبان یک میلیون نفر گردشگر است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.