• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

آرایشگاه سیار برای بی‌خانمان‌های آتن

  • کد خبر : 17386
  • 07 ژانویه 2023 - 11:09
آرایشگاه سیار برای بی‌خانمان‌های آتن
گردشگرآنلاین - شهردار آتن برای حفظ کرامت و عزت نفس افراد آسیب‌پذیر شهر، خدمات اجتماعی آرایش و پیرایش رایگان را به راه انداخته است که به باور او، ترویج خدمات اجتماعی را به همراه دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شهر آتن یک اقدام اجتماعی داوطلبانه راه‌اندازی کرده است که طی آن آرایشگاه سیار برای افراد بی‌خانمان را به طور رایگان کوتاه می‌کند. این اقدام توسط مرکز پذیرش و همبستگی شهرداری و از طریق گروه‌های حمایتی خیابانی هماهنگ شد.

به گفته کوستاس باکویانیس، شهردار آتن، این ابتکار قرار است به قشر آسیب‌پذیر کمک کند تا احساس عزت نفس پیدا کنند. مددکاران اجتماعی ضمن کوتاهی موی رایگان، بسته حمایت اجتماعی شهر را نیز تبلیغ می‌کنند و سعی دارند افراد بیشتری را برای ورود به سیستم ترغیب کنند.

“مراقبت، عشق و رفتار” کلمات ویژه ابتکار عمل اصلاح موی شهرداری آتن برای بی‌خانمان‌ها بود. این ابتکار توسط مقامات محلی با کمک آرایشگران داوطلب از نهاد اجتماعی شهرداری آتن سازماندهی شد که هر دوشنبه تا چهارشنبه برای بی‌خانمان‌ها خدمت کوتاهی موی رایگان ارائه می‌کند.

در این برنامه، داوطلبان با حمل تجهیزات سیار لازم به دنبال اقشار آسیب‌پذیر به خیابان‌ها می‌روند. این ابتکار به‌طور عمده کوتاه کردن مو و اصلاح را شامل می‌شود و با پیشنهاد چای داغ نیز همراه است.

بر اساس بیانیه این شهر، جست‌وجوی بی‌خانمان‌ها، بسته مراقبت‌های اجتماعی بهتری را ایجاد می‌کند و به برقراری رابطه اعتماد بین نهادها و اقشار آسیب‌پذیر کمک می‌کند. آنها ادعا می‌کنند که این اقدام، گام بسیار مهمی برای خدمات اجتماعی است زیرا افرادی که احساس می‌کنند فریب‌خورده و از سیستم عقب مانده‌اند، می‌توانند باور کنند که خدمات اجتماعی از آنها مراقبت می‌کند.

شهردار باکویانیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: “همبستگی اجتماعی یک مسئولیت جمعی است. داوطلبانی که خدمات ضروری همبستگی مجدد را ارائه می‌دهند، حق کرامت شهروندان را گوشزد می‌کنند که این هسته اصلی همه اقدامات اجتماعی در شهر ما است.”

آتِن پایتخت کشور یونان است. نام این شهر تاریخی از آتنا ایزدبانوی خرد و جنگ و الهه نگهبان این شهر گرفته شده‌است. جمعیت آتن در محدوده اصلی شهر، در سال ۲۰۰۳ معادل ۷۴۷٬۳۰۰ نفر بوده است.

آرایشگاه سیار برای بی‌خانمان‌های آتن

آرایشگاه سیار برای بی‌خانمان‌های آتن

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.