• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز

  • کد خبر : 9369
  • 26 جولای 2022 - 11:03
آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز
گردشگرآنلاین - موزه مشاغل تبریز با حضور مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی و شهردار تبریز به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، موزه مشاغل تبریز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شهردار و اعضای شورای شهر تبریز به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این مراسم، گفت: «یکی از کارکردهای اصلی مدیریت شهری، بروز رفتارها در حوزه فرهنگی و تاریخی است. در شهری زندگی می‌کنیم که فرهنگ و تاریخ آن بسیار عظیم و عمیق است و عظمت تاریخ موزه‌های موجود در شهر به یدک می‌کشند.»

شهردار تبریز گفت: «موزه‌های موجود در شهر تبریز بیانگر عظمت تاریخ است و شهرداری ورود در این حوزه را یکی از وظایف خود می‌پندارد، چنانچه یکی از موضوعاتی که در روزهای نخستین مدیریت با آن مواجه شدیم، مشکلات و مسائل موجود در موزه مشاغل بود که منجر به‌غفلت در این موزه شده بود.»

او افزود: «اما با تلاش اعضای شورای تبریز و پیگیری آن‌ها، امروز شاهد بر آغاز رسمی دو موزه اصلی شهر هستیم که دربرگیرنده مفاخر و ارزش‌های شهر است و علاوه بر آن، جاذبه‌های تاریخی تبریز شهر اولین‌ها را معرفی می‌کند.»

هوشیار گفت: «جامعه هنری و افرادی که دلسوز تاریخ شهر تبریز بودند دست‌به‌دست هم دادند تا این موزه در خدمت مردم تبریز، ایران و دنیا باشد تا با تاریخ، عظمت و شکوه تبریز بیشتر آشنا شوند. امیدواریم این همدلی ادامه یابد تا بتوانیم قدم‌های بعدی را استوارتر و محکم‌تر برداریم.»

نمونه‌های فراوانی از اماکن تاریخی تخریب شده در تبریز وجود دارد که از جمله آن‌های بناهای ساخته شده در زمان حکمرانی شاه اسماعیل صفوی می‌باشند. شاه اسماعیل پس از فتح هرات هنرمندان بسیاری را با خود به تبریز آورد و بناهای بسیاری را برپا نمود؛ ولی هیچ‌کدام از بناهایی که او و جانشینان مستقیم او ساخته‌اند، اثری باقی نمانده. امروزه از قصر شاه اسماعیل در شمال شرقی تبریز تنها توصیف‌هایی که گردشگران اروپایی مکتوب کرده‌اند باقی مانده‌است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.