• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

آلمان آثار تاریخی نیجریه را پس می‌دهد

  • کد خبر : 16692
  • 21 دسامبر 2022 - 9:44
آلمان آثار تاریخی نیجریه را پس می‌دهد
گردشگرآنلاین - یک موزه مهم در آلمان به جمع موسساتی پیوست که آثار تاریخی معروف به برنزهای بنین را به نیجریه بازمی‌گرداند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، مسؤولان موزه قوم‌شناسی «Rautenstrauch-Joest» واقع در «کلن» کشور آلمان قصد دارند مجموعه برنزهای بنین این موزه را به نیجریه بازگردانند.

مسؤولان این موزه که در سال ۱۹۰۶ میلادی در شهر «کلن» افتتاح شده است، می‌گویند: مالکیت ۹۲ اثر تاریخی را به نیجریه باز می‌گردانند. سه اثر تاریخی در ماه جاری میلادی و ۵۲ اثر تاریخی نیز سال آینده به نیجریه تحویل داده می‌شود. باقی آثار تاریخی نیز تا امضاء توافق‌نامه‌های بعدی به عنوان آثار امانتی در این موزه نگهداری خواهند شد.

توافق‌نامه استرداد این آثار تاریخی بین شهردار «کلن» و مدیرکل کمیسیون ملی موزه‌های نیجریه امضاء شده است.

اوایل سال جاری میلادی نیز دولت آلمان توافقنامه‌ای را امضاء کرد که به موجب آن، مالکیت بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ اثر تاریخی به نیجریه داده شد. البته برخی از این آثار همچنان در آلمان به نمایش گذاشته خواهند شد.

این توافق‌ها درحالی حاصل می‌شوند که بر سر مالکیت آثار تاریخی فلزی و عاجی معروف به بزنزهای بنین، دهه‌ها کشمکش وجود داشت.

در جریان لشکرکشی سال ۱۸۹۷ نیروهای بریتانیا به «شهر بنین»، هزاران اثر تاریخی و سایر اشیائی که به نام برنزهای بنین شناخته می‌شوند از این مکان خارج شدند و در لندن فروخته شدند. این آثار تاریخی در نهایت از موزه‌های سراسر بریتانیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا سر در آوردند و درخواست برای استرداد آن‌ها از اواسط قرن بیستم آغاز شد.

آلمان همچنین برای همکاری در ساخت موزه جدیدی در «شهر بنین» اعلام آمادگی کرده است.

نیجریه در سال ۱۹۶۰ از امپراتوری بریتانیا مستقل شد و نام این کشور از نام رودخانهٔ نیجر گرفته شده‌است. نیجریه هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور همچنین پرجمعیت‌ترین کشور جهان با اکثریت سیاه‌پوست است.

نیجریه کشوری چندملیتی بوده و ساکنان این کشور از ۲۵۰ قومیت مختلف و دارای بیش از ۵۰۰ زبان متفاوت هستند و بسیاری از آن‌ها دارای عقاید و آداب و رسوم خاص خود هستند.

آلمان آثار تاریخی نیجریه را پس می‌دهد

آلمان آثار تاریخی نیجریه را پس می‌دهد

منبع: آرت‌نیوزپیپر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.