• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

آماده‌باش فرانسه برای مقابله با کم‌آبی با نصب باران‌گیر

  • کد خبر : 20090
  • 30 آوریل 2023 - 12:03
آماده‌باش فرانسه برای مقابله با کم‌آبی با نصب باران‌گیر
گردشگرآنلاین - مسئولان فرانسوی برای مقابله با کم‌آبی تابستان پیش رو، از شهروندان درخواست کرده‌اند که باران‌گیر در منازل خود نصب کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، با فرارسیدن فصل بهار، مقامات منطقه ایل‌دوفرانس (ناحیه‌ای که شهر پاریس را نیز در بر می‌گیرد) از خانواده‌هایی که باغ در اختیار دارند دعوت کرده‌اند برای مقابله با کم‌آبی  باران‌گیر در املاک خود نصب کنند. برای این منظور، دولت حداکثر تا ۲۰ هزار یورو یارانه برای هر کسی که قصد نصب مخازن آب را دارد یا قبلاً نصب کرده است، ارائه می‌دهد؛ این یارانه شامل هر نوع مخزن آبی شامل زمینی یا زیرزمینی می‌شود.

مقامات این روزها به ساکنان یادآوری می‌کنند که در شرایط اقلیمی فعلی، نصب یک مخزن آب شخصی می‌تواند هم برای پس‌انداز آنها و هم برای محیط زیست مفید باشد، چراکه آب در آینده‌ای نزدیک به یک منبع گرانبها تبدیل می‌شود. با روند نگران‌کننده آب‌وهوا، به‌ویژه امواج خشکی که جنوب اروپا را تحت تأثیر قرار داده است، اقدامات در مورد مدیریت مسئولانه آب، استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفتن آن بسیار مهم شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، یارانه منطقه‌ای هرگونه هزینه‌های مربوط به خرید و نصب باران‌گیر را پوشش می‌دهد. این یارانه شامل کلکتور فیلتر، پایه، پمپ، کاور، کیت اتصال، عملیات نصب و اتصالات می‌شود که سقف یارانه، ۵۰ درصد هزینه نصب تعیین شده است.

فراخوان یارانه بخشی از طرح انطباق با تغییرات آب‌وهوایی فرانسه است که در سپتامبر ۲۰۲۲ برای پاسخ به چالش‌های گرمایش جهانی و اثرات مضر آن راه‌اندازی شد. این برنامه از ۶۰ اقدام ملموس تشکیل شده است که در سه حوزه کلیدی قرار می‌گیرد: حفاظت از ساکنان (به ویژه افراد آسیب پذیر)، محافظت از اکوسیستم‌ها و حفاظت از اقتصاد.

به گفته وزارت انتقال اکولوژیک فرانسه، این کشور سالانه حدود ۳۱ میلیارد متر مکعب آب شیرین از رودخانه‌ها و منابع آب زیرزمینی خود استخراج می‌کند. در کنار ۲۰۸ میلیارد متر مکعب آب موجود به طور متوسط، این رقم ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد.

فرانسه در تابستان ۲۰۲۲ خشکسالی تاریخی را تجربه کرد و به دنبال آن زمستانی به همان اندازه خشک داشت. زنگ‌های هشدار امسال نیز به صدا درآمده است، زیرا این کشور خود را برای تابستان خشک دیگری آماده می‌کند. روز یکم مارس ۲۰۲۳، ساکنان بعضی از بخش‌های فرانسه، از آبیاری چمن‌ها، پر کردن استخرهای شنا و آبیاری محصولات خود منع شده‌اند تا از خشکسالی پیش‌رو جلوگیری شود.

آماده‌باش فرانسه برای مقابله با کم‌آبی با نصب باران‌گیر

آماده‌باش فرانسه برای مقابله با کم‌آبی با نصب باران‌گیر

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.