• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی برگزار شد

  • کد خبر : 15131
  • 15 نوامبر 2022 - 11:39
آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی برگزار شد
گردشگرآنلاین - آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار شیخی جانشین مدیرعامل موزه، حجت الاسلام جعفرپور معاون فرهنگی هنری موزه، قاسمی سرپرست ستاد گردشگری معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از علاقه‌مندان فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این مراسم قاسمی گفت: کتاب گردشگری مناسب باید از نقشه‌های دقیق راهنما برای مسیریابی برخوردار باشد، آگاهی‌هایی بسنده و مطمئن از مکان‌های استقرار گردشگران را در اختیار مخاطب کتاب بگذارد، نقاط گردشگری منطقه و شهر بازدیدشده را معرفی کند، مسافت‌ها و چگونگی بازدید و گذر از مناطق گردشگری را توضیح داده باشد، چگونگی مدیریت زمان برای گردشگری و شیوه‌ بازدید از طبیعت و محیط زیست منطقه را برشمرده باشد و در نهایت شیوه‌ای درست برای سفری امن و آسان در اختیار خواننده‌ کتاب بگذارد.

وی افزود: در این نمایشگاه سعی شده است تا با نمایش گالری تصاویر و کتاب‌هایی از طهران قدیم، محله‌های تهران، گردشگری تهران، مخاطب را با مسائل شهری و آداب و رسوم پایتخت با شکوه ایران اسلامی آشنا کند.

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان گفت: تاریخ تهران و برخی شهرهای پیرامونش به سده‌‍‌ها و به‌گفته‌ای هزاره‌های دور بازمی‌گردد، اما سرگذشت تهران از زمانی که به پایتختی برگزیده شد چندان طولانی و درازدامن نیست. با این‌همه، همان تاریخ دو سده‌ای پایتختی تهران، آکنده از رویدادهای تاریخی و فرهنگی و شکل‌گیری محله‌های متعدد این شهر است؛ به آن اندازه که اکنون تهران به کلان‌شهری نام‌آور تبدیل شده است.

گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۵ آبان ماه در گالری فکه به نشانی تهران ، بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی(ایستگاه مترو شهید حقانی)، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان علاقه‌مندان است.

آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی برگزار شد

آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی برگزار شد

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.