• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خبر داد:

اتمام عملیات توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سراب زز الشتر

  • کد خبر : 9799
  • 06 آگوست 2022 - 13:01
اتمام عملیات توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سراب زز الشتر
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اتمام عملیات توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سراب زز الشتر خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، عطا حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سراب زز الشتر شامل ساخت سکو و بهسازی راه دسترسی، محوطه‌سازی، آلاچیق و تکمیل سرویس بهداشتی بود.

وی در خصوص موقعیت این سراب عنوان کرد: دسترسی و نزدیکی سراب زز به مرکز شهرستان الشتر و وجود طبیعت زیبا و چشمه طبیعی، آن را  به منطقه خاص گردشگری تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: با ایجاد سکو و آلاچیق، گردشگران می‌توانند به راحتی از این موقعیت استفاده کنند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در سراب زیبای زز می‌تواند زمینه جذب گردشگر و رونق اشتغال در شهرستان سلسله را فراهم کند.

اَلِشتَر مرکز شهرستان سلسله در شمال استان لرستان در غرب ایران است.

شهر الشتر در دشتی به‌همین نام قرار گرفته‌ است و کوه‌های گرین و خرگوشناب از رشته‌کوه‌های زاگرس میانی از دو سوی شمال و خاور آن را دربرگرفته‌اند. کوه‌های بازگیران، نثار پهن و سیاهدل در فاصله کمتری در شمال خاوری، خاور و جنوب خاوری الشتر قرار دارند.

آب و هوای این ناحیه از لرستان، معتدل و نیمه‌خشک است و حداکثر دمای آن در تابستان به ۳۹ و حداقل آن در زمستان به ۷- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

الشتر از شهرهای زیبای لرستان از نظر مناظر طبیعی می‌باشد. از جمله مناطق گردشگری طبیعی آن می‌توان به منطقه تفریحی و سراب کهمان، کوه‌های مهاو و گرین، سراب خاسان (سراو خاسون)، تخت سلیمان ، بیَرواز، آبشار آوتاف، منطقه تفریحی و سراب کاکارضا، سراب پاپی، چشمه گولم کاو، سراب پرسک، سراب زز، سراب هنام، سراب امیر، سراب صیدعلی (دوآب) و تپه شهدا اشاره کرد.

شهر الشتر با جاده فرعی آسفالته به‌طول حدود ۱۵ کیلومتر از دو سمت شمال و جنوب به راه اصلی خرم‌آباد به کرمانشاه و همچنین با جاده‌ای از سمت شرق به راه اصلی بروجرد – خرم‌آباد وصل می‌شود. از سمت غرب نیز به بخش فیروزآباد و از آنجا به نورآباد و دیگر مناطق کردنشین مرتبط است.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.