• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

احتمال سلامتی استاد مهدی شمسعلی فقط ۵۰ درصد است!

  • کد خبر : 20025
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
احتمال سلامتی استاد مهدی شمسعلی فقط ۵۰ درصد است!
گردشگرآنلاین - استاد مهدی شمسعلی، هنرمند زری بافی به دلیل شکستگی پا در بخش جراحی بیمارستان امین اصفهان بستری است و در شرایط جسمی خوبی قرار ندارد. طبق اخبار رسیده از طرف فرزند استاد، او تا ساعتی دیگر جراحی سختی خواهد داشت و پزشکان احتمال سلامت او را ۵۰ درصد اعلام کرده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، فرزند این استاد بی‌نظیر هنر زری بافی دراین باره گفت: روز هفتم اردیبهشت ماه قسمت فوقانی لگن پدرم دچار شکستگی شد و توسط آمبولانس به بیمارستان دولتی امین انتقال داده شد، اما متاسفانه تا امروز هیچگونه رسیدگی انجام نشده و بابا را فقط روی تخت خوابانده‌اند! حتی برای تزریق سرم به او هم اقدام نشد و هوشیاری بابا کاهش بسیاری یافته است.

محمدرضا شمسعلی افزود: بعد از اینکه ما این موضوع را رسانه‌ای کردیم رئیس بیمارستان، بابا را شناخت و از طرف بیمارستان عسگریه هم اعلام شد که بابا را سریعاً به این بیمارستان اعزام کنند، ولی بیمارستان امین اجازه اعزام نداد و باتوجه به اینکه بابا را شناختند تیم پزشکی آماده شد و قرار است بابا ساعت یک ظهر به اتاق عمل برود، البته این را هم اعلام کردند که موفقیت این جراحی ۵۰ درصد است، چون سن بابا بالا است و امکان متوقف نشدن خونریزی هم وجود دارد.

فرزند استاد شمسعلی اضافه کرد: با این وجود ما اعتراض کردیم که ۲ روز است برای بابا هیچ اقدامی نشده است که به ما اعلام کردند پزشک درخواست زیرمیزی کرده بود! ما هم پاسخ دادیم که اگر موضوع، پول و زیرمیزی بود همان لحظه اول به ما می‌گفتید تا پرداخت می کردیم.

او گفت: امروز به محض اینکه مسئولان متوجه شدند که بابا چه کسی است و رسانه‌ها هم مطلع شدند، موضوع را پیگیری کردند و مسئولان بیمارستان امین نزد ما آمدند و عذرخواهی کردند و شرایط جراحی فراهم شد.

شمسعلی ادامه داد: من تصمیم گرفتم عدم رسیدگی مسئولان بیمارستان و بی توجهی نهادهای مختلف ازجمله اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و شهرداری را به شما اطلاع دهم تا شاید برای سایر هنرمندان به شکلی دیگر رفتار کنند.

این هنرمند که مدت ۹ سال در کنار پدرش استاد مهدی شمسعلی در خانه شیخ الاسلام به زری بافی پرداخته است، یادآوری کرد: بابا سال‌ها در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان تدریس داشت و هرچقدر اداره ارشاد به بابا توجه داشت و جویای احوالشان بودند، اما اداره میراث فرهنگی و شهرداری هیچ توجهی نداشتند و سراغی از بابا نگرفته‌اند، حتی وقتی بابا سکته کرد از طرف اداره میراث‌فرهنگی استان به ما اعلام کردند که می‌خواهیم درب خانه شیخ الاسلام را ببندیم، درحالی که من ۹ سال همراه با بابا زری بافی کار کردم؛ به این ترتیب باعث شدند که ما هم از آن خانه بیرون برویم و پایان هنر زری بافی اصفهان را رقم زدند؛ این در حالی است که بابا ۶۵  سال در هنر زری بافی زحمت کشیدند.

او افزود: همین مسئولان وقتی مستندی در حال ساخت است و وقتی از وزارتخانه به اصفهان می آمدند، همراه با بابا تا خانه‌اش می‌آمدند و وقتی که مستند به پایان می‌رسید سفارش می‌کردند که اسم ما را هم بیاورید تا ارزشیابی ما بیشتر شود، اما زری‌بافی برای آن‌ها مهم نبود.

احتمال سلامتی استاد مهدی شمسعلی فقط ۵۰ درصد است!

احتمال سلامتی استاد مهدی شمسعلی فقط ۵۰ درصد است!

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20025

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.