• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خبر داد:

اختصاص غرفه دائمی برای عرضه تولیدات زندانیان لرستان

  • کد خبر : 22233
  • 10 آگوست 2023 - 9:38
اختصاص غرفه دائمی برای عرضه تولیدات زندانیان لرستان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص غرفه دائمی عرضه تولیدات زندانیان فعال در حوزه صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با اداره‌کل زندان‌های لرستان، غرفه دائمی به منظور نمایش و عرضه تولیدات زندانیان استان در محل بازارچه دایمی صنایع‌دستی محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک اختصاص یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان زندان‌های کشور صورت گرفته و به منظور توانمندسازی زندانیان و همچنین حمایت از تولیدات و فعالیت‌های آنان صورت گرفته است.

او بیان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، حمایت‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی و کمک به معیشت خانواده های آسیب‌دیده زندانیان برای فروش محصولات تولیدی آنها، صورت می‌گیرد.

حسن‌پور با اشاره به موقعیت ویژه و مناسب بازارچه دائمی صنایع‌دستی خرم‌آباد و امکان حضور گردشگران در ایام مختلف برای فروش محصولات صنایع دستی افزود: بازارچه دائمی صنایع‌دستی خرم‌آباد با هدف عرضه تولیدات صنایع‌دستی بومی و شاخص استان از محل اعتبارات ملی و استانی اداره‌کل میراث فرهنگی استان در سال۹۶ راه‌اندازی شده است.

این مسئول بیان کرد: این بازارچه در حال حاضر با ۲۸ غرفه ثابت آماده ارائه خدمت به هم‌استانی‌ها، مسافران و گردشگران در محوطه تاریخی، فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک است.

قلعه فلک‌الافلاک یا دژِ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان است. فلک‌الافلاک با نام قلعهٔ دوازده‌بُرجی هم شناخته می‌شود. این بنا بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد و در نزدیکی رودخانه، در مرکز شهر قرار گرفته و چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری در این شهر است. تاریخ ساخت این قلعه به دورهٔ ساسانیان بازمی‌گردد. این بنا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

قدمت این قلعه به دورهٔ ساسانیان می‌رسد. ساسانیان شهری با نام شاپورخواست در حدود منطقهٔ کنونی خرم‌آباد ساختند که بعدها ویران شد و در حدود سدهٔ هفتم هجری، خرم‌آباد فعلی به‌جای آن بنا گردید. گمان می‌رود که قلعهٔ فلک‌الافلاک، همان دژ شاپورخواست باشد که در دورهٔ ساسانی کاربرد حکومتی و نظامی داشته‌است.

اختصاص غرفه دائمی برای عرضه تولیدات زندانیان لرستان

اختصاص غرفه دائمی برای عرضه تولیدات زندانیان لرستان

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.