• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

اردبیل به واسطه قابلیت‌هایش پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شد

  • کد خبر : 16215
  • 12 دسامبر 2022 - 12:03
اردبیل به واسطه قابلیت‌هایش پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شد
گردشگرآنلاین - دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو گفت: اردبیل به دلیل داشتن قابلیت‌های موجود به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو این سازمان در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل  اعلام کرد: خسرو ناظری در دیدار با سرپرست این اداره کل افزود: هدف از انتخاب پایتخت گردشگری استفاده از ظرفیت‌های شهرهای توریستی کشورهای عضو اکو و توسعه گردشگری است و انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۳ در این راستا بوده است.

او تصریح کرد: از توصیف اردبیل و قابلیت‌های گردشگری آن را بسیار شنیده‌ام و طی۲ هفته آینده به اردبیل سفر خواهم کرد تا در آستانه برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از ظرفیت‌های گردشگری این استان بازدید کنم.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل نیز در این دیدار، پیشنهاد میزبانی اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ در شهر اردبیل را مطرح کرد که با استقبال دبیرکل این سازمان مواجه و مقرر شد این موضوع در جلسه روزهای آینده سازمان مطرح شود.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند و بر این اساس، برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از اواخر آذرماه و اوایل دی ماه امسال با آغاز سال نو میلادی و با حضور وزرای گردشگری و سفرا و مهمانان خارجی و داخلی دیگر در اردبیل شروع خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های متعدد گردشگری تاریخی، طبیعی، دینی و اقتصادی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سازمان همکاری اقتصادی اکو مخفف نام یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است. سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۱ (۱۹۶۲) نخستین بار این سازمان را با نام «آر سی دی» یا «سازمان همکاری عمران منطقه‌ای» پایه‌ریزی کردند.

اکو متشکل از ۱۰ کشور با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ میلیون نفر با وسعت سرزمینی ۸ میلیون کیلومتر مربع است.

اردبیل به واسطه قابلیت‌هایش پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شد

اردبیل به واسطه قابلیت‌هایش پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.