• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
گزارش ۱۱۰ روزه استاندار به مردم همدان؛

از نظارت بر بازار تا توجه به گردشگری، بازدیدهای سرزده و مبارزه با فساد

  • کد خبر : 6002
  • 10 فوریه 2022 - 11:57
از نظارت بر بازار تا توجه به گردشگری، بازدیدهای سرزده و مبارزه با فساد

گردشگرآنلاین – همزمان با نهمین روز از دهه فجر و در صد و دهمین روز از استقرار در استان به عنوان نماینده ارشد دولت، استاندار همدان با حضور در شبکه همدان گزارشی اجمالی از عملکرد خود و مدیران در گردشگری استان ارائه داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، استاندار همدان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ماه مبارک رجب با بیان اینکه بیستم بهمن سالگرد عملیات مهم والفجر۸ است که این عملیات سرآغازی برای فروپاشی ارتش بعث عراق بود اظهار کرد:دشمنان این مرز و بوم به دلیل کینه ای که نسبت به مردم دارند به جهت بالندگی و شکوفایی که پس از انقلاب در گردشگری نصیب مردم شده همواره سعی می کنند که با انواع ترفند عا و توطئه ها  این کشور را در فضایی از تاریکی و سیاهی نگه دارند اما هیچوقت خورشید پشت ابر نخواهد ماند.
علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست جهشی در تمام ابعاد زندگی ما ایجاد کند افزود:عمده ترین جهش در مباحث سیاسی موضوع استقلال و بالندگی و شکوفایی در عرصه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی است و در طول ۴۳ سال گذشته از پیروزی انقلاب دستاوردهای بزرگی حاصل شده و مردم عزیز می دانند علی رغم تمام مسائل و مشکلاتی که به شکل ساختگی در طول سال های اخیر عارض شده اصل دستاوردهای بزرگ انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه ۱۱۰ روز از زمان آغاز فعالیت من به عنوان استاندار گذشته و می خواهم گزارشی از این ۱۱۰ روز ارائه دهم گفت: برنامه محور بودن سرلوحه اقدامات ما بوده و فردای پس از انتصاب به مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان راهکاری ارائه کردم که ما یک برنامه ۴ ساله توسعه برای استان مبتنی بر اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی که این سند درواقع مزیت های نسبی منطقه و شهرستان است نیاز داریم و بر آن مبنا باید برنامه خود را تدوین کنیم.

توجه به گردشگری در توسعه استان
قاسمی فرزاد با بیان اینکه این برنامه ابعاد متخلفی در زمینه های صنعتی،کشاورزی، معدنی و گردشگری دارد اضافه کرد: بُعد گردشگری در این برنامه نقطه ثقل و قوت است و دولت سیزدهم محور کار خود را بر سلامت مردم استوار کرده  و مهم ترین مسئله برای دولت محسوب می شود و در زمان مستقر شدن دولت سیزدهم سلامت مردم بسیار در مخاطره بود و به سرعت واکسیناسیون آنها شروع و رئیس جمهور برای تامین واکسن با رئیس جمهور کشورهای دیگر وارد مذاکره شد وهمین امر باعث شد که ورود  و تزریق واکسن به سرعت انجام شود و آمار تزریق واکسن در سطح کشور بالای ۹۲ درصد است.
به گزارش گردشگر آنلاین، استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در تزریق دز سوم واکسن از میانگین کشوری بالاتر است و مردم باید برای مصون ماندن از این ویروس منحوس سریعا دز سوم را تزریق کنند تصریح کرد: در کل دنیا ویروس امیکرون تلفات سنگینی می‌گیرد و به شدت شیوع پیدا کرده است اما تزریق واکسن یکی از دلایل مهمی بوده که خوشبختانه تلفات در ایران کاهش پیدا کرده است.

۳ هزار دیدار چهره به چهره در استان 
وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه است گفت: دیدارهای مردمی و چهره به چهره یکی از کارهایی بوده که در سایه اقدامات عمومی انجام شده است و مشکلات مردم باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و در همین مدت که پیوند مستقیمی بین استاندار،فرمانداران و معاونان استانداری با مردم برقرار شده در طول این ۱۱۰ روز بیش از ۳ هزار دیدار چهره به چهره صورت گرفته است.
قاسمی فرزاد با بیان اینکه مدیران استانی در سامد حضور دارند گفت: سامد سیستمی است که مردم با شماره تلفن ۱۱۱ تماس می گیرند و مدیران در آنجا پاسخگو هستند و درخواست آنها ثبت شده و مورد پیگیری قرار می گیرد که ۵۲ مدیر ارشد استانی و مدیران دستگاه های اجرایی شرکت کردند و دیدارهای مردمی در عرصه و صحنه جامعه بازدید های سرزده مدیران استانی بوده است.

بازدیدهای کاملا سرزده برای دیدن چهره واقعی مشکلات

به گزارش گردشگر آنلاین، استاندار همدان در رابطه با بازدیدهای سرزده، اظهار کرد: بازدید سرزده واقعا سرزده است و تاقبل از اینکه حرکت کنیم به جز من، مشاوران و معاونین کسی اطلاع ندارد و عنوان نمی‌شود چون می‌خواهیم چهره واقعی را ببینیم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ما یک برنامه‌ای تعبیه کردیم و بازرسانی را به شکل نامحسوس به شهرستان‌ها و روستاها می‌فرستیم و آن‌ها مسقیم در ادارات حضور پیدا می‌کنند و بدون ارتباط با مدیران، گزارشات دقیقی به ما ارائه می‌دهند تا اشکالات را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه فساد یکی از موضوعات مهم برای مردم است، توضیح داد: ۴۸۲ مورد اعتراض مردمی داشتیم که ۳۶۰ مورد به صورت تلفن، ۲۷۰ مورد به صورت حضوری و ۲۵ مورد به صورت اینترنتی بوده است.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: توسعه اقدامات الکترونیکی، حمایت از رسانه‌ها، استفاده از مدیران سالم، پاکدست و فسادستیز، رصد و ارزیابی دستگاه‌ها، توقف استخدام‌هایی که در حال ابهام بود، رسیدگی به موضوع تعارض منافع که موجب رانت می‌شد، رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و ممانعت از عزل و نصب غیرعادلانه از اقداماتی بود که در ۱۱۰ روز گذشته انجام دادیم.

قاسمی فرزاد در رابطه با مسایل اقتصادی در استان، بیان کرد: همانطور که رئیس جمهور مطرح کردند، دغدغه ما در مسایل اقتصادی توجه به تنظیم بازار بود و ما دقیقا بازار را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادیم و من شخصاً ستاد تنظیم بازار را اداره می‌کنم همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد در استان در دستور کار ما بوده است چون ضرورت تسهیل روند اداری برای سرمایه گذاری مد نظر ما قرار دارد.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی خود در روزهای جمعه، توضیح داد: قبل از اعمال محدودیت‌های کرونایی، برای اینکه برخی واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها هستند به شهرستان‌ می‌رفتیم،  بازدیدهایی داشتیم و جلسه ستاد تسهیل را برگزاری می‌کردیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت اقتصادی و توسعه متناسب با قابلیت هر شهرستان باید مورد توجه ما باشد چون هر شهرستان زیرساخت توسعه متناسب با نیاز و ظرفیت خود را دارد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ارزش افزوده باید در کنار تولید قرار بگیرد تا درآمد افزایش پیدا کند، فعالیت‌های اقتصادی باید دانش بنیان شوند و با ایجاد کارخانجات فراوری در شهرک‌های معادن، ارزش افزوده چند صد برابری ایجاد می‌شود و زمینه صادرات و ارزآوری را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: در برخی محصولات مانند مبل و منبت، سفال، انگور و گردو در سطح جهانی برند بنامی داریم.

به گزارش گردشگر آنلاین، استاندار همدان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع، گفت: از ۹۹ مصوبه این کارگروه در طی ۱۸ جلسه در ۱۱۰ روز گذشته، در طول ۱۱۰ روز گذشته، ۲۶ مصوبه در حال اجرا، ۳۷ مصوبه در حال پیگیری و ۳۶ مصوبه بطور کامل اجرا شده است.
قاسمی فرزاد با اشاره به برگزاری کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار نیز اظهارکرد: دستگاه‌های تامین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی شامل اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و مجموعه های پشتیبانی استانداری در این کارگروه مشترک که مهم ترین سرفصل آن تامین کالاهای اساسی است، حضور دارند.
وی با بیان اینکه حداقل تا ۶ ماه آینده ذخایر کالاهای اساسی ما شامل گندم، آرد، برنج، قند، شکر و نهاده های دامی تامین است، مطرح کرد: در ابتدای حضور بنده، کارگروه تنظیم بازار با موضوع کیفیت و قیمت نان و نیز تولید و عرضه مرغ  به سرعت تشکیل شد.
استاندار همدان به تولید روزانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن مرغ در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر این میزان تولید به  روزانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن افزایش یافته است و مازاد بر تولید به دیگر شهرها و استان ها ارسال می شود.
قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولید کننده نیز با یک سود عادله محصولات خود را عرضه می کند، افزود: کاهش قیمت ها بصورت مصنوعی، به تولید ضربه می زند و فشار مصنوعی در حوزه قیمت، سبب فرار کالا شده و کالا به جایی خواهد رفت تا با سود مناسب برای تولید کننده، عرضه شود.
وی با اشاره به اینکه با بررسی های انجام شده در حال حاضر تولید کننده و مصرف کننده در یک نقطه تعادل هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه نان نیز با بررسی های انجام شده و با کمک دستگاه های نظارتی، قیمت عادله ای برای نان در نظر گرفتیم و درخواست ما از نانوایان در قبال این تعدیل قیمت، عرضه با کیفیت نان بود.
استاندار همدان ادامه داد: با اختلاط گندم استان با گندم های وارداتی که گلوتن بالاتری دارند، در حال حاضر نان تولید شده کیفیت مطلوبی دارد و خوشبختانه صف های طولانی نان و مرغ از بین رفت.
قاسمی فرزاد از برگزاری ۴ جلسه در طی ۱۱۰ روز گذشته در حوزه ی واحدهای تولیدی راکد خبر داد و گفت: طی این جلسات، ۷۰ واحد تملیکی شناسایی شد که از این تعداد ۷ واحد در ۶ ماهه نخست امسال، به چرخه تولید بازگردانده شدند.
وی با تاکید بر اینکه در طی ۱۱۰ روز گذشته ۴ واحد تملیکی به چرخه تولید بازگشتند و اشتغال و تولید را از سر گرفتند، یادآور شد: همچنین در طی مدت یاد شده، ۱۷ واحد تولیدی که از ۵ سال تا ۲۷ سال کاملا راکد بودند، به چرخه تولید بازگشتند و تولید را از سر گرفتند.
استاندار همدان با اشاره به برگزاری ۳ جلسه و ۱۱ مصوبه در ستاد سرمایه گذاری استان، بیان کرد: پیگیری تامین اعتبار برای تدوین سیستم اطلاعات جغرافیایی و سرمایه گذاری، تهیه فرصت های سرمایه گذاری برجسته استان و پیگیری پیشرفت های سرمایه گذاری شستا  از مهم ترین مصوبات این جلسات بوده است.
قاسمی فرزاد همچنین از ۱۱ پروژه مصوب و در حال پیگیری در حوزه سرمایه گذاری خارجی خبر داد و اضافه کرد: طی ۱۱۰ روز گذشته جلسه شورای گفتگو و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسائل و مشکلات حاد در حوزه سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی برگزار شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر در راستای توسعه بخش‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی پروژه‌هایی مرود بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: در دهه فجر ۹۳ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

قاسمی‌فرزاد در خصوص حوزه عمرانی هم گفت:  تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سرلوحه کار ما در حوزه عمرانی خواهد بود، طرح‌های نیمه تمامی در استان وجود دارد که شاید برای تکمیل آن بیست سال زمان مرود نیاز باشد اما تمام توجه و همت ما این است که آن‌ها را به اتمام برسانیم.

به گزارش گردشگر آنلاین، وی افزود: در این پروژه‌ها اولویت با بالاترین میزان تکمیل است که با تزریق کمی بودجه تکمیل و به چرخه تولید وارد خواهند شد.

ایجاد صندوق عدالت و توسعه

استاندار همدان ایجاد صندوق  عدالت و توسعه را از ابتکارات خوب دولت سیزدهم دانست و گفت: اختیار استفاده از اعتبار این صندوق به استانداران اعطا شده که از این بخش بتوانند برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ۴۸۰ پروژه عمرانی در ایام دهه فجر در سطح استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت از این میزان،  ۷۰ پروژه مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار همدان اعتبار صرف شده برای تمامی طرح‌های افتتاح شده در این ایام را ۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  ۱۱۸ پروژه عمده در استان وجود دارد که انتقال آب از سد تالوار از مهمترین آن‌ها است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: بازگشایی فرودگاه که از مطالبات مردمی است و یکی از زیرساخت‌های توسعه گردشگری است از جمله موضوعات مورد پیگیری استانداری همدان است و ثبت منظر هگمتانه، طرح بازیافت هواپیما و ایجاد صندوق عدالت و توسعه از دیگر موضوعات مورد پیگیری این دولت در استان همدان است.

به گزارش گردشگر آنلاین ایسنا نوشت: وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی از مدت‌ها قبل جلسات آن برگزار نمی‌شد، اظهار کرد: با حضور نماینده ولی فقیه در استان هم اینک جلسات این شورا به طور منظم برگزار می‌شود و محورهای سند فرهنگی در استان مشخص شده است.

استاندار همدان تصریح کرد: ۵ محور اساسی در شورای فرهنگ عمومی در استان ترسیم شده که مهترین آن موضوع خانواده و جمعیت است، با توجه به اینکه جمعیت ما رو به پیر شدن هست باید با سیاست های درست جلوی روند آن را گرفت.

وی اضافه کرد: ضعف فرهنگ اداری و اقتصادی، ضعف در تولید و تبلیغ محصولات فرهنگی، کمبود مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دیگر محورهای ترسیم شده در این شورا است باید مورد توجه قرار گیرند و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شود.

استاندار همدان در بخش‌ پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه مردم ما مردم هوشمند و بصیری هستند، گفت: علی رغم تمام مشکلات که نشات گرفته از سوء مدیریت‌هاست اما مردم ایران پایبند به ولایت و نظام هستند و حاضر نیستند آن را ترک کنند و با حضور خود در صحنه‌های حساس این را بارها نشان داده‌اند، راهپیمایی ۲۲ بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و مستکبران را به این نقطه خواهد رساند که مردم با وجود تحریم‌ها و مشکلات از حمایت نظام و رهبری دست بر نخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.