• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

از «نوتردام» چه خبر؟

  • کد خبر : 20096
  • 01 می 2023 - 10:13
از «نوتردام» چه خبر؟
گردشگرآنلاین - مقامات ناظر بر روند بازسازی کلیسای تاریخی «نوتردام» ‌ اعلام کردند که مناره جدید این بنا تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از فوربس، ‌ چهار سال از زمانی که آتش‌سوزی مهیب کلیسای تاریخی «نوتردام» ‌ را ویران کرد، گذشته است و حالا مقام‌های ناظر بر بازسازی این بنا اعلام کرده‌اند که مناره جدید این کلیسا که یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری پاریس شناخته می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۳ ساخته خواهد شد.

پس از این آتش‌سوزی، ‌ «امانوئل ماکرون» ‌ ـ رئیس جمهور فرانسه ـ وعده داد که «نوتردام» ‌ تا سال ۲۰۲۴ بازسازی و به روی عموم مردم بازگشایی خواهد شد. اخیرا نیز وزیر فرهنگ فرانسه اعلام کرد که با توجه به روند کنونی بازسازی کلیسای نوتردام، این کلیسا در سال ۲۰۲۴ به روی عموم مردم بازگشایی خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین نکات پرچالش درباره بازسازی این کلیسا، ‌ مناره آن بود. برخی طراحی‌های مدرن‌تر برای این مناره را ترجیح می‌دادند و برخی دیگر معتقد بودند این مناره باید مشابه طراحی قبلی آن ساخته شود. در نهایت تصمیم بر آن شد که این مناره همچون سابق بازسازی شود و برای ساخت آن از چوب بلوط و روکش سرب استفاده خواهد شد.

در ماه جاری میلادی، ‌ کارگران روند نصب پایه ۸۰ تنی این مناره را آغاز کردند. به گفته مقامات، ‌ کارهایی همچون پاکسازی و تعمیر فضای داخلی کلیسا طبق برنامه پیش رفته است و در نتیجه این مکان می‌تواند تا دسامبر سال ۲۰۲۴ میلادی بازگشایی شود.

کلیسای نوتردام زیباترین اثر در معماری گوتیک به حساب می آید و برای تزیین نمای داخلی و خارجی آن از مجسمه های بسیاری از جنس سنگ و چوب استفاده شده است. کلیسای نوتردام که به آن نوتردام دوپاری نیز می گویند شهرت جهانی دارد و در مرکز پاریس، در جزیره سیته در میانه رود سن قرار دارد.

در قرن های ۱۷ و ۱۸ در دوران حکومت لوئی چهارده و پانزدهم، برای پنجره های این کلیسا شیشه‌های رنگی با تصاویری از مسیح و گلهای مختلف قرار دادند.

از «نوتردام» چه خبر؟

از «نوتردام» چه خبر؟

منبع: فوربس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.