• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

استان سمنان مهد تاریخ و عرفان

  • کد خبر : 6783
  • 14 مارس 2022 - 10:06
استان سمنان مهد تاریخ و عرفان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انتخاب شعار «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به عنوان شعار گردشگری استان در سال جدید بر اساس انتخاب کمیته داخلی اداره‌کل از بین پیشنهادات عمومی مردمی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیر کرم‌زاده با اعلام این خبر افزود: این شعار با هدف معرفی و برندسازی استان سمنان به عنوان مهد تاریخ و عرفان مقصد سفر انتخاب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این استان دارای بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و آثاری از ۶۳ هزار سال پیش تا کنون است.

کرم‌زاده، مساجد تاریخی، کاروانسراها، تپه‌ها، قلعه‌های تاریخی و آثار تاریخی متنوع و متعدد را از ظرفیت‌های مهم تاریخی و گردشگری استان عنوان کرد و افزود: این استان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی، شیخ محمود مزدقانی و … است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های مهم و متنوع استان سمنان در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و تاریخی، در نظر است هر ساله شعار جدیدی برای معرفی ظرفیت‌های استان اعلام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تنوع آب و هوایی، خوراک و پوشاک، لبنیات، قومیت‌ها، اقلیم‌های متفاوت، گویش‌ها و لهجه‌ها، مناطق حفاظت شده و … را از جمله ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان عنوان کرد و افزود: این استان زیستگاه گونه‌های نادر جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، گورخر آسیایی، زاغ بور و … است.

کرم‌زاده گفت: بیش چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در بیش از ۵۲ رشته صنایع‌دستی در استان فعالیت دارند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.