• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

استان لرستان بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است

  • کد خبر : 15680
  • 30 نوامبر 2022 - 11:14
استان لرستان بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه حدود سه هزار گونه گیاهی است، گفت: اشترانکوه، گرین و سفید کوه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور در همایش سراسری گردشگری کشاورزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با بیان اینکه لرستان جایگاه خاصی در حوزه کشاورزی ایران باستان دارد، اظهار داشت: انقلاب نوسنگی و کشاورزی بعد از کشف آتش، به عنوان دومین انقلاب بشر در هزاره هفتم پیش از میلاد صورت گرفت و همزیستی اجباری بین انسان، نبات و حیوان برقرار شد و همچنان ادامه دارد.

وی با ببان اینکه با بیان اینکه این انقلاب در کوهپایه‌های زاگرس و البرز ایران شکل گرفت، افزود: اقلیم این مناطق، بهترین مکان برای رشد و تعالی کشاورزی بوده و این مسیر یکی از راه‌های بسیار خوب برای برون رفت از وضعیت بیکاری در استان است.

حسن‌پور با بیان اینکه لرستان خاستگاه حدود سه هزار گونه گیاهی است، گفت: اشترانکوه، گرین و سفید کوه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است.

وی گفت: گونه‌های خاص گیاهی در استان لرستان به ثبت ملی رسیده و درختانی مانند “دارمازو” با هفت میوه متفاوت از خانواده بلوط متعلق به این استان هستند که از گونه‌های نادر جهان به شمار می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: پیشینه کشاورزی در استان لرستان به بیش از ۹ هزار سال گذشته برمی‌گردد و ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری کشاورزی در این منطقه وجود دارد.

استان لرستان یکی از استانهای کوهستانی در غرب ایران است. بیشتر مناطق این استان را کوههای زاگرس پوشانده‌است. آب و هوای این استان متنوع است و تنوع آب و هوا در آن از شمال شرق به جنوب غرب کاملاً مشهود است.

لرستان به لحاظ اقلیم و هواشناسی یک استان چهار فصل است و دارای آب وهوای متنوعی است، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب کاملاً محسوس است. زمستان هنگامی که در شمال لرستان برف و کولاک ادامه دارد قسمت‌های جنوبی آن دارای هوایی مطبوع و بارانی است.

استان لرستان بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است

استان لرستان بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی کشور است

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.