• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
وزیر میراث فرهنگی:

استان کهگیلویه و بویراحمد، «پایتخت طبیعت ایران» محسوب می شود

  • کد خبر : 20813
  • 20 می 2023 - 10:12
استان کهگیلویه و بویراحمد، «پایتخت طبیعت ایران» محسوب می شود
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، «پایتخت طبیعت ایران» محسوب می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعزت‌الله ضرغامی در بدو ورود به فرودگاه یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد احداث سد خرسان ۳ و خسارات و آسیبی که میراث تاریخی استان وارد می کند، به خبرنگاران گفت: من از نزدیک اگر در برنامه‌ام باشد، می‌بینم و بعد از مشورت با دوستان و سابقه‌ای که این پروژه دارد، اگر لازم باشد حتماً اظهارنظر می‌کنم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد، پایتخت طبیعت ایران محسوب می شود، اظهارکرد: این استان در حوزه های ماموریت های وزارت میراث فرهنگی از جمله میراث‌ فرهنگی، توانمندیهای گردشگری و قابلیت های صنایع‌ دستی جزو استان‌های رده اول کشور محسوب می شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توفیقی است که امروز در سفری دو روزه خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشم.

آبشار کمر دوغ ساماندهی می شود

به گزارش گردشگر آنلاین، سعید طالبی پور  با بیان اینکه به همراه امام جمعه دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بازدیدی از آبشار کمر دوغ داشته‌ایم، افزود: باید زیرساخت‌های مورد نیاز آبشار کمردوغ فراهم و آماده شود.

وی اظهارکرد: بخشی از زیرسازی جاده دسترسی به این آبشار آماده شده و در آینده نزدیک آسفالت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار داریم که در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد زیرساخت ها در مناطق گردشگری این استان اعتبارات خوبی اختصاص داده شود که در این صورت جاده دسترسی آبشار کمردوغ کامل آسفالت می شود.

طالبی پور تصریح کرد: با بیان اینکه برای ساماندهی آبشار کمردوغ برنامه داریم، عنوان کرد: طرح پرورش ماهی و بخشی از منازل مسکونی که در حریم آبشار هستند باید جمع شوند و بخشی از منازل مسکونی که امکان تغییر کاربری دارند را می‌توان به عنوان بوم گردی جهت اسکان و اقامت گردشگران و مسافران از آنها استفاده کرد.

وی بیان کرد: خود مردم منطقه که ذینفع هستند، باید همکاری کنند چرا که می‌توانند از این محل اشتغال زایی و درآمدزایی خوبی داشته باشند.

گفتنی است که آبشار کمر دوغ در استان سرسبز و زیبای کهگیلویه و بویراحمد، به عنوان هفتمین آبشار بلند و مرتفع ایران قرار دارد. آبشار کمردوغ با چشم‌انداز منحصر به فردش، یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد است اما طی چند سال اخیر  با سهل انگاری ها و بی توجهی ها به حریم آبشار کمر دوغ بخش چاروسا با ساخت یک طرح پرورش ماهی و ساخت منازل مسکونی در حریم و بالادست آبشار، تجاوز شده و بافت و چهره این آبشار دچار تغییراتی شد و این آبشار زیبایی عجیب خود را ار دست داد و به آبشاری کوچک تبدیل شده است.

یکی از زیباترین و نادرترین چشم اندازها و آبشارهای استان کهکیلویه و بور احمد، آبشار کمردوغ دهدشت است. در نزدیکی این پدیده زیبای طبیعی چندین چشمه وجود دارد که سر از زمین بیرون آورده است. آبشار کمردوغ با ارتفاعی بالغ بر ۱۰۰ متر آب را به سوی زمین سرازیر می‌کند. با سقوط آب از این ارتفاع، به رنگی شیری و به سفیدی دوغ به خود می‌گیرد. همین امر سبب نام گذاری این آبشار با نام کمردوغ است.

یادآور می شود که آبشار کمردوغ در روستای به نام کمر دوغ از توابع بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است  این آبشار در حدود ۸۰ کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد، «پایتخت طبیعت ایران» محسوب می شود

استان کهگیلویه و بویراحمد، «پایتخت طبیعت ایران» محسوب می شود

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.