• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیرکل میراث فرهنگی عنوان کرد

استقبال از اقامت در بوم گردی های گیلان

  • کد خبر : 13234
  • 25 اکتبر 2022 - 9:30
استقبال از اقامت در بوم گردی های گیلان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه امسال بیشترین اقامت ها در بوم گردی ها بوده است، گفت: ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش های اقامتی استان در حال انجام است.

به گزارش گردشگرآنلاین از گیلان، ولی جهانی با اشاره به استقبال شهروندان با اقامت در بوم گردی های گیلان، در حاشیه جلسه هم اندیشی در خصوص حریم شهری و تعیین تکلیف میدان امام خمینی(ره) بندر انزلی که در هتل سفیدکنار این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب بندان های گیلان امروز فرصت های سرمایه گذاری برای استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در راستای معرفی هر چه بیشتر این فرصت پیش بینی برگزاری نمایشگاه و برنامه های فرهنگی صورت گرفته افزود: این نمایشگاه از ۲۳ لغایت ۲۷ آبان ماه سالجاری در تالار مرکزی شهرداری پیش‌بینی شده است.

جهانی با اشاره به اینکه جلسات مرتبط با برگزاری این نمایشگاه در دست پیگیری و برگزاری با شهرداران و فرمانداران و مسئولان استانی است، تصریح کرد: قرار شده تا نیمه آبان ماه فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه اعلام کنند و تا الان ۲۵ شهردار اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه مدیر کل آب منطقه ای گیلان نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری آب بندان ها را در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان قرار داده، افزود: در حال ویرایش اطلاعات و جذب مشارکت بخش خصوصی در جاهایی که قابلیت سرمایه گذاری دارد، هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر اینکه از محل بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده، گفت: پرداخت این تسهیلات بستگی به طرح و اشتغال دارد که اگر مورد تایید میراث بود این وام و اعتبارات اختصاص  داده می شود که تا کنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان از این محل تسهیلات پرداخت کردیم.

وی گفت: هم اکنون نزدیک به ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان گیلان در بخش های اقامتی اعم از هتل آپارتمان ها، بوم گردی ها و هتل های چندین ستاره در حال انجام بوده و در شش ماهه اول امسال ۵۳ موافقت اصولی برای انجام کار صادر شده است.

جهانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ طرح متقاضی داریم و بوم گردی ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشتند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۶ بوم گردی داشتیم و امسال بیش از ۳۰ بوم گردی افتتاح کردیم و ۸۴ مورد دیگر در دست اقدام است ضمن اینکه امسال بیشترین اقامت ها در بوم گردی ها بوده است.

اقامت در بوم گردی های گیلان

اقامت در بوم گردی های گیلان

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.