• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

اسکلت دایناسور ۶ میلیون دلاری

  • کد خبر : 19871
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
اسکلت دایناسور ۶ میلیون دلاری
گردشگرآنلاین - اسکلت دایناسور «تی رکس» در یک حراجی بیش از ۶ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از رویترز، یک اسکلت دایناسور «تیرانوسوروس رکس»، موجودی که ۶۷ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرد، در حراجی‌ای که روز سه‌شنبه ۱۸ آوریل در زوریخ برگزار شد به قیمت ۵.۵ میلیون فرانک سوئیس معادل ۶.۱۳ میلیون دلار به فروش رسید.

این اسکلت که با نام «TRX-۲۹۳ Trinity» حراج شد،  ۳.۹ متر ارتفاع و ۱۱.۶ متر طول دارد و سومین اسکلت دایناسور «تی رکس» ‌ به شمار می‌رود که تاکنون به مزایده گذاشته شده است. این اسکلت همچنین نخستین «تی رکس» ‌است که در یک حراجی واقع در اروپا ارائه شده است.

به گفته مسؤولان حراجی، این اسکلت «Trinity» (سه‌گانه) نام دارد؛ چراکه با استفاده از استخوان‌های سه دایناسور ساخته شده که همگی در ایالات متحده آمریکا کشف شده‌اند. بقیه نام این اسکلت‌ نیز برگرفته از ۲۹۳ استخوان تشکیل‌دهنده آن است.

یک خریدار درحالی این اسکلت را به قیمت ۵.۵ میلیون فرانک خریداری کرد که پیش‌تر ارزش تقریبی آن بین ۵ تا ۸ میلیون فرانک سوئیس برآورد شده بود. این نخستین‌باری بود که یک اسکلت کامل «تی رکس» با وجود چنین کیفیت فوق‌العاده‌ای در یک حراجی اروپایی به مزایده گذاشته شد. نیمی از اسکلت‌های این «تی رکس» ‌ از استخوان‌های واقعی و باقی آن با استفاده از استخوان‌های مصنوعی تشکیل شده است.

دو «تی رکس» ‌که در آمریکای شمالی کشف شدند و به نام‌های «سو» ‌و «استن» ‌شناخته می‌شوند به ترتیب در سال ۱۹۹۷ و ۲۰۲۰ به قیمت ۸.۴ و ۳۱.۸ میلیون دلار فروخته شدند.

تیرانوسوروس یک سرده از دایناسورهای گوشت‌خوار دوپا از دوره کرتاسه است. گونه نماد این سرده با نام تیرانوسوروس رکس شناخته می‌شود که به‌صورت عامیانه به تی‌رکس مختصر می‌شود و در فرهنگ عامه دنیا ماندنی شده‌است.

تیرانوسوروس رکس که یک واژه ترکیبی به زبان یونانی به معنای «ستمگر» و «مارمولک» و واژه لاتین «پادشاه» است، بین ۶۸ تا ۶۶ میلیون سال پیش در اواخر دوره کرتاسه زندگی می‌کرد تا این‌که در اثر تغییراتی در کره زمین که بسیاری آن‌ها را ناشی از برخورد شهاب‌سنگ‌ها با کره زمین می‌نامند به زندگی آن‌ها و دیگر دایناسورها پایان داده شد.

اسکلت دایناسور ۶ میلیون دلاری

اسکلت دایناسور ۶ میلیون دلاری

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19871

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.