• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

اشتغال ۲۰۰ نفر با افتتاح نخستین خیابان غذا در غرب پایتخت

  • کد خبر : 8502
  • 13 ژوئن 2022 - 10:38
اشتغال ۲۰۰ نفر با افتتاح نخستین خیابان غذا در غرب پایتخت
گردشگرآنلاین - نخستین خیابان غذا (فود استریت) به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و با همکاری شهرداری منطقه ۹ تهران در خیابان اجتماعی این منطقه آغاز به کار کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، نخستین خیابان غذا (فود استریت)  به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و با همکاری شهرداری منطقه ۹ تهران در خیابان اجتماعی این منطقه آغاز به کار کرد.

قدرت اله محمدی، مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در حاشیه افتتاح این خیابان اظهار کرد: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد نشاط اجتماعی، ارتقای امنیت در نقاط خاموش و جذب گردشگر  از  طریق‌ راه اندازی و تکرار تجربه‌های مشابه خیابان غذا در باب همایون انجام دادیم.

 وی درباره خیابان اجتماعی بیان کرد: فضاهای این چنینی  اغلب در مرکز و شمال شهر وجود داشت ولی برای اولین بار در غرب پایتخت، خیابان غذا  در فضایی با مساحت ۲ هزار متر مربع و با ۲۰ غرفه راه اندازی و ظرفیتی برای اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم شد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به این که برخی نقاط کم‌برخوردار درگیر معضلات اجتماعی است، افزود:برخی از این فضاها مانند دره فرحزاد شناسایی شده است تا با جانمایی خیابان غذا و برنامه‌های مشابه ، علاوه بر اشتغالزایی  و جذب گردشگر موجب ارتقای امنیت منطقه و حیات شبانه برای شهروندان شود.

اگر سری به خیابان سی‌تیر تهران در محدوده موزه ایران باستان زده باشید، حتما دیدن فولکس واگن‌هایی که به عنوان آشپزخانه، کافه و رستوران‌های کوچک استفاده می‌شود نظرتان را جلب کرده است. فولکس‌هایی رنگارنگ و زیبا که انواع و اقسام غذا مانند پیتزا، همبرگر، سوسیس، غذاهای محلی مانند سمبوسه در آنها طبخ و سرو می‌شوند. میز و صندلی‌های کوچکی در کنار این فودتراک‌ها چیده شده‌اند که پیدا کردن جا روی آن‌ها لذت خاص خودش را دارد.

در طول خیابان سی‌تیر و در دو طرف خیابان علاوه بر فولکس واگن‌ها، چرخ‌های قدیمی که سابق بر آن برای فروش باقالی و لبو مورد استفاده قرار می‌گرفت، حالا به وسیله‌های جذابی برای سرو چای، قهوه و انواع عرقیجات سنتی تبدیل شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.