• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

اعتبار مرمت یخدان میرفتاح را افزایش می‌دهیم

  • کد خبر : 17119
  • 31 دسامبر 2022 - 13:09
اعتبار مرمت یخدان میرفتاح را افزایش می‌دهیم
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اعتبارات مرمت یخدان میرفتاح در سال ۱۴۰۱ حوزه میراث فرهنگی استان همدان دیده شده است که در صورت نیاز و پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی، این اعتبارات را افزایش می دهیم.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، عزت‌الله ضرغامی با اشاره به اعتبار مرمت یخدان میرفتاح و در حاشیه بازدید از افتتاح دستکند زیرزمینی سامن در جمع خبرنگاران، این مجموعه را دستکندی ویژه، خارق العاده و منحصربفرد در حد غارعلیصدر همدان دانست و اظهار کرد: شهر سامن در آینده حتما یکی از جاذبه های گردشگری جدی در استان همدان خواهد بود.

ضرغامی ادامه داد: با مجموعه ای از برنامه های تکمیلی این دایره را کامل و از مناطق مختلف بهم وصل کنیم تا این دستکند یکی از جاذبه های مهم جهانی و پایگاه خوبی برای گردشگری و آشنایی مردم با میراث فرهنگی کشور شود.

وی با تاکید بر فراهم سازی امکانات کامل ایمنی برای بازدید عموم از این دستکند، گفت: ملایر شهر جهانی منبت است و هنرمندان این حوزه هنرمندانی منحصربفرد در حوزه هنری کاربردی هستند که در زندگی مردم نقش دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف خانه منصوری، قول پیگیری داد.

سامن مرکز بخش سامن و از شهرهای شهرستان ملایر در استان همدان است.  شهر سامن از کهن ترین شهر های ایران محسوب می‌شود و همچنین شهر زیر زمینی سامن که قدمتش به دوران اشکانیان بازمی‌گردد، در این شهر قرار دارد.

فاصله شهر سامن با شهرستان ملایر حدوداْ ۱۰ کیلومتر است و نزدیک‌ترین روستاهای تابعه شهر سامن روستاهای نازول، نمازگاه، طجر، کهکدان، امیرالامرا و… هستند.

شهری زیر زمینی پنهان در استان همدان جنوب غربی شهرستان ملایر و در شهر سامن واقع شده‌است. این شهر در سال ۱۳۸۴ به‌طور اتفاقی کشف شد. باستان شناسان هسته اولیه شهر را متعلق به قبل از دوره اشکانیان می‌دانند که در طول تاریخ به وسعت آن افزوده شده‌است. موقعیت کنونی شهر این احتمال را می‌دهد که خرابه‌های شهری باشد که از آن به عنوان رامن در کتاب‌های المسالک و الممالک یاد شده‌است. این شهر به صورت دستکند بر بستری از سنگ گرانیت قرار دارد قسمت عمده این شهر زیر زمینی در زیر شهرسامن قرار دارد.

اعتبار مرمت یخدان میرفتاح را افزایش می‌دهیم

اعتبار مرمت یخدان میرفتاح را افزایش می‌دهیم

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.