• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

اعلام اقلام ممنوعه برای حجاج

  • کد خبر : 8390
  • 07 ژوئن 2022 - 9:40
اعلام اقلام ممنوعه برای حجاج
گردشگرآنلاین - رییس پلیس پیشگیری با اعلام دستورالعمل سفر زائران به حج تمتع فهرست ۱۴ قلم داروی ممنوعه برای ورود به کشور عربستان را اعلام کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به اقلام ممنوعه برای حجاج در سفر حج تمتع ، اظهار کرد: حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است که آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی گرم و  قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی گرم در این دسته قرار می‌گیرند.
وی افزود: همچنین شربت متادون، هیدرومرفین ۲ میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم،‌ شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی گرم، قرص دیازپام ۲،۵ و ۱۰ میلی گرم، آمپول و قرص بوپرونورفین نیز جزو اقلام ممنوعه هستند.

به گفته وی، همچنین به همراه داشتن ارز برای هر مسافر حداکثر تا رقم ۵۰۰۰ یورو مجاز است و هر مسافر نیز نهایتا می‌تواند ۱۵۰ گرم طلا با خود حمل کند.

وی درباره اقلام ممنوعه برای حجاج افزود: همراه داشتن مواد مخدر و مواد مشابه آن نیز ممنوع است، خوشبختانه حجاج ایرانی این موارد را به خوبی رعایت می‌کنند و این توصیه برای معدود افرادی است که ممکن است اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند.

سازمان حج و زیارت یک «سازمان دولتی مستقل» و وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مسئولیت اجرا و نظارت بر سفرهای زیارتی حج تمتع، عمره مفرده و زیارت عتبات عالیات عراق و سوریه را بر عهده دارد.

سیاست‌گذاری، نظارت، هدایت و اداره امور حج و زیارت عتبات عالیات و برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی اسلامی در امر حج و زیارت و شناساندن ماهیت و ابعاد مختلف حج به حجاج .

وظایف سازمان حج و زیارت شامل اجرای کلیه دستورات و ارشادات مقام معظم رهبری .

تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی، سیاست‌ها، خط‌ مشی‌ها و روش های اجرایی حج و زیارت جهت ارایه به شورای عالی حج و سایر مراجع ذیربط .

اداره امور حج عمره و زیارت عتبات مقدس و اماکن متبرکه با استفاده از نیروی انسانی متدین و کارآزموده و بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های اطلاعات .

انجام پژوهش و اطلاع‌رسانی پیرامون مسائل فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، رفاهی و سایر امور مربوط به حج و زیارت و نیز نظرسنجی از زایران و ارزشیابی و ارزیابی عملکرد سازمان‌ها، نهادها و بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی مشمول و تهیه گزارش‌های لازم برای ارایه به مراجع ذیربط .

ایجاد ارتباط و هماهنگی با سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول در امور حج و زیارت .

و…

منبع: سازمان حج و زیارت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.