• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

اعلام برنامه‌های شهادت حضرت زهرا (س) در حرم رضوی

  • کد خبر : 3368
  • 18 دسامبر 2021 - 4:49
اعلام برنامه‌های شهادت حضرت زهرا (س) در حرم رضوی
گردشگرآنلاین - در شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سوگواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از مشهد مقدس خراسان رضوی، ویژه برنامه سوگواری شب شهادت حضرت زهرا (س) جمعه ۲۶ آذر با سخنرانی آیت الله صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران، شعرخوانی حمیدرضا برقعی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.

ویژه برنامه‌های روز شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با شنبه ۲۷ آذر از ساعت ۹:۱۵ در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. در این مراسم آیت‌الله محسن کازرونی از ساعت ۱۰:۱۵ به ایراد سخن و در ادامه مداحان به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید:
برنامه های حرم مطهر برای سالروز ورود حضرت معصومه به قم
برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر اعلام شد

در ادامه زائران و مجاوران پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی، زیارت حضرت زهرا(س) را با نوای حاج مرتضی طاهری زمزمه خواهند کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، در شام شهادت حضرت زهرا(س) و از ساعت ۱۷:۱۵ نیز ویژه برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است که سخنرانی، قرائت ادعیه، زیارت‌نامه و مداحی از جمله آن‌ها است. در این مراسم امیر عارف زیارت امین‌الله را قرائت و آیت‌الله صدیقی با موضوع شخصیت و جایگاه حضرت زهرا(س) سخنرانی خواهد کرد و سپس مهدی میرداماد به ذکر مصیبت می‌پردازد.

در این مراسم برنامه‌های متعدد عزاداری با حضور عزاداران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار می‌شود و مداحان اهل بیت به عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازند.

آستان مقدس رضوی در طول سال و به مناسبت‌های مختلف هم دیگر برنامه‌هایی برگزار می‌کند و تعداد بسیار زیادی از علاقه مندان و عاشقان این خاندان با حضور در این حرم مطهر و نورانی، از برنامه‌های مذهبی در نظر گرفته شده بهره مند می‌شوند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.