• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

افتتاح طرح بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان با حضور ضرغامی

  • کد خبر : 13472
  • 27 اکتبر 2022 - 9:01
افتتاح طرح بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان با حضور ضرغامی
گردشگرآنلاین - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان با حضور ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گردشگرانلاین از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران از سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جهت بازدید و افتتاح چندین پروژه  هفته آینده به ویژه  طرح بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان سفر می‌کند.

وی در تشریح سفر وزیر میراث فرهنگی به کرمان بیان کرد: پروژه بازسازی کاروانسرای وکیل که از آثار فاخر معماری کرمان به شمار می‌آید بعد از دو سال پیگیری مستمر در این سفر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بازدید از ورودی مجموعه گردشگری باغ شاهزاده ماهان که چندین مرتبه مورد پیگیری قرار گرفته است یکی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی به کرمان است.

پورابراهیمی با اشاره به دیگر برنامه وزیر میراث فرهنگی در کرمان، افزود: حل مشکل مربوط به آثار تاریخی قلعه اردشیر و قلعه دختر در این سفر مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: بازدید از تله کابین و مجموعه گردشگری کوه‌های مسجد صاحب الزمان(عج) کرمان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به کرمان است.

کاروانسرای وکیل در حاشیه خیابان شریعتی و سه راهی شمال جنوبی شهر کرمان واقع گردیده و جزو کاروانسراهای بزرگ جهان محسوب می‌شود. این محل با برخورداری از ۱۲۰ حجره در دو طبقه به فرمان محمد اسماعیل خان وکیل الملک والی کرمان در حدود سالهای ۱۲۸۴–۱۲۷۷ ه‍.ق شروع به ساخت گردید و در زمان مرتضی قلی خان نوری وکیل الملک ثانی فرزند ایشان به سال ۱۲۸۷ پایان یافت.

این کاروانسرا از مجموعه کاروانسراهای درون‌شهری است که در مجموعه وکیل قرار گرفته‌است.

کاروانسرای وکیل از دو طبقه تشکیل شده و ۱۲۰ غرفه را در خود جای داده‌است. تعداد حجره‌های این کاروانسرا در طبقه اول به ۸۱ باب و در طبقه دوم به ۳۱ باب می‌رسد. کاروانسرای وکیل دو درب ورودی به بازار وکیل دارد. سر در ورودی کاروانسرای وکیل که به داخل بازار باز می‌شود، با گچ‌بری و کاشی‌کاری‌های زیبایی تزیین شده‌است.

افتتاح طرح بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان با حضور ضرغامی

افتتاح طرح بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان با حضور ضرغامی

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.