• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

افتتاح نمایشگاه زیبایی‌های ترکیه در موزه بزرگ خراسان

  • کد خبر : 8489
  • 12 ژوئن 2022 - 15:00
افتتاح نمایشگاه زیبایی‌های ترکیه در موزه بزرگ خراسان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: «به همت نمایندگی وزارت امور خارجه استان و سرکنسولگری کشور ترکیه در مشهد نمایشگاه عکس زیبایی‌های ترکیه در محل موزه بزرگ خراسان آغاز به کار کرد.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین، سیدجواد موسوی با اعلام این خبر افزود: «نمایشگاه زیبایی‌های ترکیه با حضور سرکنسول کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه و رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد به‌همراه نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استان افتتاح شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: « نمایشگاه زیبایی‌های ترکیه با ۲۸ اثر از عکاسان منتخب مسابقه عکاسی ترکیه توسط انجمن عکاسی خبرنگاران ترکیه با موضوع جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی ترکیه به نمایش گذاشته شده است.»

موسوی گفت: « امیدواریم با توجه به‌ وجود مشترکات فرهنگی و مذهبی دو کشور و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، بتوانیم  در آینده‌ای نزدیک مقدمه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک موزه‌ای را با موزه‌های ترکیه را به انجام رسانیم.»

او تصریح کرد: «این نمایشگاه تا دوم تیرماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای بازدید کنندگان است.»

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد.

پارک کوه سنگی مشهد دومین پارک بزرگ مشهد پس از پارک ملت به شمار می‌رود. کوه سنگی مشهد پس از امام رضا و آرامگاه فردوسی به عنوان سومین منطقه گردشگری محبوب و پر بازدید شناخته می‌شود. کوهسنگی حتی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مکان‌های گردشگری شهر هست، به طوری که کم‌ترکسی وجود دارد در تور مشهد از این تفریحگاه دیدن نکرده باشد.

در این مکان تلفیقی از هوای مطبوع، طبیعت، سنگ، آب و نور مشاهده خواهید کرد. این پارک مراکز تفریحی-رفاهی مناسب برای رفاه حال گردشگران دارد که بازدید از آن برای هر گروه سنی جذاب و لذت‌بخش خواهد بود.

پارک کوهسنگی از پارک های مشهد قدمتی دیرینه دارد و یکی از جاذبه‌های تاریخی-گردشگری مشهد به شمار می‌رود. در منطقه کوهسنگی (۹۹۵ هجری قمری) شاه عباس صفوی زمانی که فقط ۱۶ سال داشت، توسط مرشد قلی استاجلو تاج گذاری نمود. کوهسنگی تا سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی با شکل طبیعی اولیه‌اش دست نخورده ماند و سال‌ها به عنوان یک منطقه ییلاقی-تفریحی با بهره‌مندی از جاذبه‌های بکر طبیعی ازقبیل کوه‌های سهل‌الصعود، چشم‌اندازهای طبیعی، رودخانه‌ها، باغ‌های سرسبز و آب‌وهوای معتدل مکانی گردشگری به شمار می‌رفت.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.