• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

افتتاح گالری محصولات صنایع‌دستی در بهشهر

  • کد خبر : 9739
  • 04 آگوست 2022 - 10:08
افتتاح گالری محصولات صنایع‌دستی در بهشهر
گردشگرآنلاین - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از افتتاح گالری محصولات صنایع‌دستی با عنوان «دست‌های جادویی» در شهرستان بهشهر خبر داد.‌

به‌ گزارش گردشگرآنلاین، حسین ایزدی با اعلام خبر فوق گفت: «از این پس محصولات صنایع‌دستی شرق استان مازندران در این گالری با عنوان «دست‌های جادویی» در شهرستان بهشهر به‌ صورت دائمی به معرض نمایش گذاشته می‌شود.»

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: «گالری صنایع‌دستی شهرستان بهشهر فضایی امن برای نمایش آثار هنری هنرمندان شرق مازندران است و با این گالری در واقع هنرمندان صنایع‌دستی صاحب خانه‌ای امن برای نمایش آثار خود شدند.»

ایزدی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای افتتاح این گالری دائمی برای ارائه خدمات هنری و در معرض نمایش گذاشتن دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان گفت: «افتتاح این گالری یک نیاز مهم برای شهرستان و هنرمندان منطقه بود.»

او یادآور شد: «این گالری به‌صورت دائمی برپاست و با زیرساخت به وجود آمده در این گالری، فضای مناسب برای نمایش آثار هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به ویژه شرق مازندران فراهم است و در واقع  ویترین صنایع‌دستی اصیل بومی و ملی کشور در این منطقه به شمار می‌آید.»

بِهشَهر از شهرهای استان مازندران ایران و مرکز شهرستان بهشهر است. در گذشته (در دورهٔ قاجاریه و قبل‌تر) آن را اشرف می‌نامیدند.

مردم بهشهر به زبان‌های فارسی و مازندرانی سخن می‌گویند. مردم بهشهر از قومیت طبری و دیگر اقوام هستند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر برابر با ۹۴٫۷۰۲ نفر جمعیت بوده‌است.

انار شیرین و ترش یکی از محصولات مهم و ارزشمند برای بهشهر است که دارای شهرت جهانی می‌باشد کشاورزان از فروش آن سود خوبی می‌برند.

نارنگی، پرتقال، برنج، دانه‌های روغنی آفتابگردان، کلزای بهشهر معروف بوده این شهر از مراکز تولید تخمه، روغن نباتی و صابون در ایران است و کارخانه چیتسازی آن قدمت زیادی دارد.

منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی بندر امیرآباد نیز از مناطق اقتصادی رو به رشد در نزدیکی بهشهر است. همچنین وجود کارخانه بهپاک بهشهر که یکی از بزرگترین تولیدکننده روغن نباتی و سویا در خاورمیانه است به این شهر زیبا وجهه خاصی داده‌است.

قابل توجه است که این کارخانه محصولاتی مانند روغن نباتی لادن و بهار و سویای سبحان را تولید می‌کند. قابل ذکر است که بندر امیرآباد بهشهر یکی از بزرگترین بنادر شمال کشور است و هم‌اکنون نیز تنها بندر شمال کشور است که خط راه‌آهن به آن متصل است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.