• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی سمنان در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 11962
  • 24 سپتامبر 2022 - 10:49
افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی سمنان در دولت سیزدهم
گردشگرآنلاین - استاندار سمنان گفت: «شمار واحدهای بوم‌گردی استان با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۷ درصد افزایش یافته است.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، سید محمدرضا هاشمی بیان کرد: «گردشگری یکی از محورهای توسعه استان سمنان است و تقویت زیرساخت‌های این بخش در زمینه‌های مختلف مانند خدمات، حمل و نقل  و اقامتگاه‌های بوم‌گردی سمنان در دستور کار قرار دارد.»

استاندار سمنان افزود: «شمار واحدهای بوم‌گردی طی یک سال گذشته از ۹۰ واحد به ۱۰۵ واحد افزایش یافت و تحقق این مهم نشانگر رویکرد دولت سیزدهم و اهتمام مسئولان استان سمنان در رونق گردشگری، اشتغال‌آفرینی و نگهداشت جمعیت روستایی است.»

هاشمی تصریح کرد: «در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی توانمندی خوبی در نقاط مختلف استان وجود دارد و در یک برنامه زمان‌بندی مدون برنامه‌ها و اقدام‌ها در این حوزه دنبال می‌شود.»

او ادامه داد: «حضور مسافران و گردشگران در استان سمنان در زمینه افزایش و ارتقای شاخص‌های گردشگری و تحقق رشد اقتصادی در این بخش تأثیرگذار است و باید از این مهم به خوبی بهره برد.»

هاشمی با اشاره به اینکه بخش گردشگری تأثیر بسزایی در تحقق رشد اقتصادی دارد، افزود: «تمام شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان سمنان استعداد جذب گردشگر را دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برد.»

استان سمنان ۸۶۸ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی دارد که این تعداد میراث‌فرهنگی ثبتی نشانگر تمدن عمیق این خطه است.

استان سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. شهر سمنان، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر این استان است. مساحت این استان برابر با ۹۷٬۴۹۱ کیلومتر مربع است که ۵٫۹ درصد مساحت کل کشور را شامل می‌شود و از نظر مساحت، هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این استان از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است. رؤسای‌جمهور ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰ از این استان بوده‌اند.

افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی سمنان در دولت سیزدهم

افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی سمنان در دولت سیزدهم

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.