• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

افزایش بازدید نوروزی از خانه موزه‌های سیمین و جلال و اخوان ثالث

  • کد خبر : 19654
  • 08 آوریل 2023 - 11:15
افزایش بازدید نوروزی از خانه موزه‌های سیمین و جلال و اخوان ثالث
گردشگرآنلاین - مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به بازدید ۵هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان در ایام نوروز از خانه موزه سیمین و جلال و خانه موزه اخوان ثالث اشاره کرد و گفت: شهروندان به مدت ۷ روز از این مجموعه‌ها بازدید کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران،  وحید رضا  انارکی محمدی با اشاره به افزایش بازدید این دو خانه موزه در طی تعطیلات نوروزی، گفت: از ۵ تا ۱۱ فروردین ماه، ۵ هزار و ۷۰۰  نفر از شهروندان، خانه موزه های سیمین و جلال و اخوان ثالث را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که این امر نشانه اقبال اهالی فرهنگ و اقشار مختلف جامعه از مراکز فرهنگی است.

وی با بیان این مطلب که از این تعداد ۸۰۰ نفر به صورت رایگان از این مجموعه ها بازدید کردند، ادامه داد: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴۲ درصدی بازدیدکنندگان (هزار و ۷۰۰ نفر)  از مجموعه های خانه موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث بودیم.

انارکی محمدی بیان داشت:حفظ و نگهداشت این آثار ملی، با برگزاری نشست‎ها و اتفاق‌های ادبی و فرهنگی می‌تواند درشعر و ادبیات معاصرتاثیر گذار بوده و به مکانی برای فعالیت‌ها و تولیدات خلاق فرهنگی هنری تبدیل شود.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه بزرگداشت مفاخر هر کشوری نمایش فرهنگ و شکوه آن کشور است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق ، می‌توان هرچه بهتر و بیشتر از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خانه موزه مشاهیر و نویسندگان، اصالت و هویت شهرها محسوب می‌شوند، گفت: یکی از رویکردهای اصلی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال ۱۴۰۲ حفظ، احیا و بهره‌برداری هر چه بهتر از خانه مشاهیر است.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعته فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در برگیرنده کلیه آثار پژوهشی و تحقیقاتی، یادمان ها، هدایا، دست نوشته ها، کتب و مجلات، تصاویر و فیلم‌ها و گفتگوها و دیگر آثار مادی و معنوی مرتبط با جلال و سیمین است که توسط تیم‌های تحقیقاتی، ادیبان، فرهیختگان، دانشمندان، نزدیکان، آشنایان و دوستان جلال و سیمین در اختیار این مجموعه قرار گرفته تا به صورت یکپارچه، منسجم و متمرکز به پویشگران ادبی و علمی و همچنین بازدیدکنندگان عمومی و علاقمند به جلال و سیمین، امکانات وسیعی را در جهت آشنایی، شناخت شخصیت و دیدگاه جلال و سیمین دانشور ارائه کند.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور و اخوان ثالث  با حفظ هویت این بناهای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است، گفت: این مجموعه ها از قابلیت های لازم برای  تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات برخودار است.

افزایش بازدید نوروزی از خانه موزه‌های سیمین و جلال و اخوان ثالث

افزایش بازدید نوروزی از خانه موزه‌های سیمین و جلال و اخوان ثالث

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.