• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

اقتصاد گردشگری می‌تواند اقتصاد مرجع باشد

  • کد خبر : 23807
  • 19 نوامبر 2023 - 19:24
اقتصاد گردشگری می‌تواند اقتصاد مرجع باشد
گردشگرآنلاین - معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقتصاد گردشگری را مهم با قابلیت تبدیل به اقتصاد مرجع کشور عنوان کرد.

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدیدهای نظارتی از جاذبه‌ها و مجتمع‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی بر اهمیت تقویت زیر ساخت‌ها و شناساندن هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

او گفت: جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر استان آذربایجان‌شرقی مانند قلعه بابک در شهرستان کلیبر در حوزه گردشگری و گردشگری ورزشی اهمیت بسزایی داشته و لازم است مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی نسبت به بهره‌برداری صحیح و تعامل حوزه گردشگری با حوزه ورزش اقدامات لازمه را در دستورکار خود قرار دهند.

کلیبر، هوراند و خدا آفرین، مقاصد مهم گردشگری منطقه شمال‌غرب

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی سه شهرستان کلیبر، هوراند و خداآفرین استان آذربایجان‌شرقی را جزو مقاصد مهم برای گردشگران خارجی و داخلی عنوان کرد.

جواد واحدی، ضمن تقدیر از  اقدامات مسئولان ذیربط حوزه گردشگری، ضمن اشاره به جایگاه شهرستان کلیبر، هوراند و خداآفرین  در استان آذربایجان‌شرقی این سه شهرستان را مقصدی مهم برای گردشگران خارجی و داخلی عنوان کرد.

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به همت تلاش مسئولین حوزه گردشگری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و شهرداران این سه شهرستان از زیرساخت‌های تعبیه شدهٔ بسیار باکیفیت و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:
آذربایجان‌شرقی جزو پنج استان برتر در پذیرش گردشگران خارجی است
رکورد ورود گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی شکسته شد
موانع توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان‌شرقی بررسی شد

او افزود: در سه شهرستان کلیبر، هوراند و خداآفرین علاقمندی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری با بهره‌گیری از شیوه‌های طراحی نوین و بکارگیری بهترین مصالح جهت ساخت و بهره‌برداری مجتمع‌های گردشگری-تفریحی نشان از هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران و تسهیل شیوه‌های سرمایه‌گذاری دارد.

در حاشیه سفر واحدی به استان آذربایجان‌شرقی، او با بازدید از مجموعه‌ اقامتی و رفاهی بهشت شب‌های کلیبر، بازدید از مجموعه‌های سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌ها و مجموعه تفریحی قلعه درسی محور کلیبر، موزه شیخ شهاب‌الدین اهری و سایر جاذبه‌های گردشگری و مجتمع‌های گردشگری ضمن ابراز خرسندی از همت مسئولین ذیربط در تقویت زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران، مسئله اقتصاد گردشگری را مسئله‌ای بسیار مهم در اقتصاد کشور با قابلیت تبدیل به اقتصاد مرجع جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.