• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی ایران و اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان

  • کد خبر : 5861
  • 02 فوریه 2022 - 10:41
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی ایران و اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی ایران و این اداره‌کل در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران منعقد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی ایران و این اداره‌کل در راستای توسعه همکاری‌های بین بخشی وزارت‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منعقد شده است افزود: با امضای این تفاهم‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، همایش ها سیمنارها، کارگاه‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی مرتبط با آثار و موزه‌ها از روند خوبی برخوردار خواهد شد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: به نمایش گذاشتن آثار تاریخی – فرهنگی موجود در موزه‌ها و گنجینه‌های این استان در موزه ملی ایران به صورت موقت و دوره‌ای و بالعکس، معرفی آثار فرهنگی ارزشمند ناملموس استان کرمان به صورت اجرای آداب و سنن، موسیقی محلی و … از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی بیان کرد: همچنین نمایش دستاوردهای پژوهشی مرتبط استان کرمان از جمله پژوهش‌های دیجیتال مانند اطلس‌های مختلف نیز از موضوع های همکاری بین موزه ملی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان است.

به گزارش گردشگر آنلاین، فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: برای اجرای این تفاهم‌نامه کارگروهی متشکل از نمایندگان دو نهاد تشکیل و در خصوص جزئیات و تاریخ اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری‌های دقیق انجام می‌شود.

فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مذکور با حضور مسئولان مهم مرتبط کشوری و استانی انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.