• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

اهداء ۲۷ اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در سروآباد

  • کد خبر : 3278
  • 16 دسامبر 2021 - 9:17
اهداء ۲۷ اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در سروآباد

گردشگرآنلاین – فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از اهداء ۲۷ اثر تاریخی مربوط به دوره‌ هزاره اول قبل از میلاد، در شهرستان سروآباد خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، سرهنگ رسول مرادی در این ‌خصوص اظهار کرد: پس از دریافت گزارش یکی از دوست‌داران میراث‌فرهنگی اهل و ساکن روستای پایگلان از توابع شهرستان سروآباد، مبنی بر این‌که در حین احداث کانال آب‌رسانی به مزارع کشاورزی به تعدادی اشیای تاریخی برخورده است، موضوع به صورت ویژه توسط این یگان ثبت و بررسی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: با اعزام کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت این اداره به محل، صحت این موضوع تایید و ۲۷ شیء شامل حلقه، سرپیکان، دست‌بندهای مفرغی و آهنی که مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بود، ضبط و به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای بررسی تحویل داده شد.

وی این اقدام موثر را نتیجه فعالیت‌های فرهنگی و اعتمادسازی پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان سروآباد  در میان مردم با فرهنگ منطقه عنوان کرد و افزود: همکاری و عشق به فرهنگ و تاریخ کردستان توسط عضو انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی عامل اصلی کشف این آثار بود که از همین طریق از این مرد فرهنگ دوست کمال تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم همواره در راستای حفاظت و صیانت از تاریخ و فرهنگ استان موفق و سربلند باشند.

مرادی یادآور شد: نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل با وجود محافظت و نگهداری شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان، همواره نیازمند همکاری بیش از پیش مردم میراث‎دوست برای حفظ و صیانت از ارزش‎های تاریخی و فرهنگی کردستان است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.