• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

ایتالیا چگونه یک شهر تاریخی را رونق می‌دهد؟

  • کد خبر : 19480
  • 05 آوریل 2023 - 11:08
ایتالیا چگونه یک شهر تاریخی را رونق می‌دهد؟
گردشگرآنلاین - ایتالیا قصد دارد به منظور جذب گردشگران بیشتر به مکان‌های تاریخی، بین پمپئی و رم قطار سریع‌السیر راه‌اندازی کند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، مقام‌های ایتالیا قصد دارند به کمک ساخت یک راه آهن جدید بین رُم و شهر باستانی «پمپئی»، گردشگری این محوطه باستان‌شناسی و سایر مکان‌های این شهر را رونق ببخشند.

این ایستگاه جدید و قطب حمل‌ونقل، در حقیقت در قالب یک پروژه ۳۵ میلیون یورویی و به منظور دسترسی راحت‌تر به محوطه باستان‌شناسی «پمپئی» ‌ ساخته می‌شود.

پمپئی در سال ۷۹ میلادی بر اثر فوران یک آتشفشان تخریب شد و سال گذشته میلادی حدود ۳ میلیون نفر از ویرانه‌های آن بازدید کردند. این درحالی است که آمار بازدیدکنندگان «کولوسئوم» ۷ میلیون نفر و بازدیدکنندگان از «اوفیتزی» ۴ میلیون نفر اعلام شده بود. بر اساس این پروژه نو یک ایستگاه جدید در خط قطار سریع‌السیری کنونی ساخته خواهد شد که رُم را به ناپل و سالرنو متصل می‌کند. در صورت ایجاد این ایستگاه جدید بازدیدکنندگان می‌توانند مستقیما از پایتخت ایتالیا به پمپئی برسند.

به گفته وزیر فرهنگ ایتالیا، روند ساخت این قطب حمل و نقل به زودی آغاز خواهد شد و ایستگاه جدید تا شروع سال ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود.

شهر پمپئی ایتالیا معروف به «شهر سوخته» یکی از دیدنی‌های شگفت‌انگیز کشور ایتالیا است. پمپئی شهری بود که به گفته باستان شناسان در قرن ۶ و ۷ پیش از میلاد در نزدیکی ناپل امروزی در جنوب ایتالیا توسط «اوسک‌ها» بنا نهاده شد و در قرن ۴ پیش از میلاد با شکست اوسک‌ها جزء قلمرو رومی‌ها شد.

شهر تاریخی پمپئی یک بار در سال ۶۲ میلادی به واسطه وقوع زمین‌لرزه ویران شد اما تا سال ۷۹ میلادی مجدداً بازسازی شد که در همین سال، فوران آتشفشان قله «وزوو» شهر را برای همیشه مدفون نمود. شناسایی و کشف شهر «هرکولانیوم» که در مجاورت شهر باستانی پمپئی قرار داشت، مقدمه‌ای شد تا این شهر تاریخی نیز پس از سال‌ها از زیر لایه‌های ضخیم خاکستر به بیرون رانده شود.

ایتالیا چگونه یک شهر تاریخی را رونق می‌دهد؟

ایتالیا چگونه یک شهر تاریخی را رونق می‌دهد؟

منبع: آرت‌نیوزپیپر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.