• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

ایرانگردی به وقت ۳۰ اردیبهشت

  • کد خبر : 19746
  • 24 آوریل 2023 - 13:52
ایرانگردی به وقت ۳۰ اردیبهشت
گردشگرآنلاین - مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از گرامی‌داشت روز ایرانگردی و ایرانشناسی در ۳۰ اردیبهشت‌ماه با راه‌اندازی کمپینی برای معرفی جاذبه‌ها و داشته‌های فرهنگی و تاریخی با هدف توسعه گردشگری داخلی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مصطفی فاطمی گفت: ۳۰ اردیبهشت ماه در تقویم، روز ایرانگردی و ایرانشناسی نام گرفته است، که امسال بزرگداشت این روز را متفاوت از سال‌های دیگر برگزار می‌کنیم. به همین منظور کمپینی با هدف توسعه گردشگری داخلی با معرفی جاذبه‌های شهری و روستایی برگزار می‌شود و از استان‌ها خواسته شده مراسم ویژه‌ای به این مناسبت داشته باشند. تجلیل از خادمان ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز در این روز انجام می‌شود.

او اضافه کرد: هدف ما از پررنگ کردن این روز در تقویم، از یک سو معرفی جاذبه‌ها و از دیگر سو، شناساندن داشته‌های فرهنگی و تاریخی ایران به مردم است تا از این طریق، با ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی سرزمین ایران بیشتر آشنا شوند.

فاطمی با اشاره به گرامیداشت گردشگری در پنجم مهرماه هر سال و اختصاص روزی مجزا در تقویم ملی به ایرانگردی و ایرانشناسی، گفت: گردشکری یک روز جهانی دارد که به این انگیزه فعالان گردشگری در سراسر جهان این روز را جشن می‌گیرند و هر سال یک شعار اختصاصی دارد. روز ایرانگردی و ایرانشناسی اما یک روز ملی است تا ایرانیان با پیشینه تمدنی، طبیعت، دارین و داشته‌های فرهنگی بیشتر آشنا شوند و راه‌اندازی کمپین ویژه آن و اجرای برنامه‌های متفاوت، بیشتر از گذشته این روز را در تقویم و خاطره جمعی مردم تثبیت می‌کند.

ایرانگردی و طبیعت گردی ایران یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. گشت و گذار در سرزمینی زیبا و پر از جاذبه‌های دیدنی که هر لحظه شما را حیرت زده خواهد کرد. ایرانگردی یعنی رفتن به دنبال جاهای دیدنی ایران و کشف جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری ایران که پیش از این تنها در عکس‌ها دیده بودید.

ایران یک منطقه با چهار دسته کلی آب و هوایی است. مناطق غربی کشور با آب و هوای سرد و کوهستانی، مناطق شمالی با آب و هوای معتدل کوهستانی، مناطق مرکزی و شرق با آب و هوای گرم و خشک و مناطق جنوبی کشور با آب و هوای گرم و مرطوب هستند.

ایرانگردی به وقت ۳۰ اردیبهشت

ایرانگردی به وقت ۳۰ اردیبهشت

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.