• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

ایران عضو کمیته هماهنگی گردشگری سازمان همکاری اسلامی شد

  • کد خبر : 8561
  • 30 ژوئن 2022 - 11:25
ایران عضو کمیته هماهنگی گردشگری سازمان همکاری اسلامی شد

به گزارش گردشگرآنلاین، سید عزت‌الله ضرغامی که برای شرکت در یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی به باکو سفر کرده است، روز  چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ اعلام کرد: در نتیجه رایزنی‌های انجام‌شده در جریان یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در باکو با نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس، جمهوری اسلامی ایران با اجماع اعضا و بدون […]

به گزارش گردشگرآنلاین، سید عزت‌الله ضرغامی که برای شرکت در یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی به باکو سفر کرده است، روز  چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ اعلام کرد: در نتیجه رایزنی‌های انجام‌شده در جریان یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در باکو با نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس، جمهوری اسلامی ایران با اجماع اعضا و بدون هیچ نظر مخالفی برای بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به‌عنوان عضو کمیته هماهنگی گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: این کمیته در اصل و از ابتدا به‌منظور پیگیری اجرای چارچوب همکاری ها و توسعه گردشگری در میان کشورهای عضو OIC شکل گرفت در سال‌های اخیر انتخاب شهر/ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی به وظایف آن اضافه شده است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: این کمیته دارای ۹ عضو از میان سه گروه عربی، آفریقایی و آسیایی کشورهای عضو است.

یازدهمین کنفرانس وزیران گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، وزیران گردشگری این سازمان و روسای انجمن‌های در مرکز کنگره باکو برگزار شد.

اعضای شورای همکاری اسلامی

اعضای شورای همکاری اسلامی

همچنین عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته – ۷ تیرماه – در رشته توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به سخنان خود در این اجلاس گفت: اسلام‌هراسی‬⁩ ظلم بزرگی به ملت‌های اسلامی است که آنها را در معرض پیشداوری‌های منفی و بدنام‌سازی قرار داده است. در حالیکه که تعالیم حیات‌بخش اسلامی، جان‌مایه و روح فرهنگ ناملموس بشری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: گردشگری حق همه‌ مردم دنیاست و بخش قابل توجهی از جاذبه‌های گردشگری، در جغرافیای کشورهای اسلامی قرار دارد. گردشگری در دسترس،  الگوی خوبی برای توسعه‌ سفر ارزان و سفر خانواده‌محور، مورد تأکید آموزه‌های اسلامی است.

 

وی جامعه‌ محلی حلقه‌ اصلی زنجیره‌ ارزش گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: درآمد مستقیم، اشتغال، پاسداشت طبیعت و حفظ فرهنگ بومی، از نتایج مثبت آن است. تجربه‌  خوب اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری کشاورزی باید توسعه یابد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ‏جمهوری اسلامی ایران با تولید واکسن و واکسیناسیون عمومی در برابر ویروس کرونا، از ماه‌ها قبل آماده‌ پذیرش گردشگران بین‌المللی شده است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.