• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

ایران و تاجیکستان ریشه، زبان و فرهنگ‌ مشترک دارند

  • کد خبر : 8017
  • 21 می 2022 - 10:23
ایران و تاجیکستان ریشه، زبان و فرهنگ‌ مشترک دارند
گردشگر آنلاین - معاون رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان در راستای توسعه همکاری‌های گردشگری بین ایران و تاجیکستان، از ظرفیت‌ها و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بازدید کرد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: هیات تاجیکستانی که برای فراهم کردن مقدمات توسعه گردشگری و امضای تفاهم‌نامه به تهران آمده است، در سفر به خراسان رضوی از تاسیسات گردشگری، ظرفیت‌های گردشگری سلامت و دیگر جاذبه های گردشگری خراسان رضوی بازدید کرد.

سیدجواد موسوی تصریح کرد: آمادگی داریم تور آشناسازی برای فعالان گردشگری و فعالان رسانه تاجیکستان برگزار و از آن‌ها میزبانی کنیم. تجارب خوبی را استان در ساخت واحدهای اقامتی، خدمات‌رسانی و پذیرایی دارد که این تجربیات می‌تواند به تاجیکستان منتقل شود.

همچنین حبیب‌الله امیر بیک‌زاده، معاون اول رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان عنوان کرد: برای اجرایی شدن تبادلات گردشگری بخش خصوصی ترکمنستان با بخش خصوصی ایران مذاکره خواهیم کرد تا تفاهماتی صورت بگیرد.

وی شامگاه گذشته با حضور در مراسم بزرگداشت و گلباران مزار خیام نیشابوری بیان کرد: با توجه به اینکه مردم هر دو کشور یک‌زبان، یک فرهنگ و یک ریشه دارند، نسبت به یکدیگر دلبستگی زیادی دارند. مردم تاجیکستان ایرانی‌ها را از صمیم قلب دوست دارند و فارسی صحبت کردن را افتخار خود می‌دانند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، معاون اول رئیس کمیته ارشد گردشگری جمهوری تاجیکستان با اشاره به قدمت و هویت فرهنگی و تاریخی نیشابور خاطرنشان کرد: نیشابور می‌تواند در برنامه سفر گردشگران خارجی به عنوان مقصد سفر آنان قرار گیرد و گردشگران خارجی با حضور در نیشابور می‌توانند سفری به یادماندنی را تجربه کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.