• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

این شهرها بهترین حمل‌ونقل عمومی را دارند

  • کد خبر : 20161
  • 01 می 2023 - 13:05
این شهرها بهترین حمل‌ونقل عمومی را دارند
گردشگرآنلاین - شهرهای هنگ‌کنگ، زوریخ، استهکلم، سنگاپور، هلسینکی و اسلو بهترین حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین، نحوه زندگی مردم یک شهر به شدت تحت تأثیر سیستم حمل‌ونقل عمومی آن قرار دارد و بهترین شهرهای توریستی دنیا اغلب سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی توسعه‌یافته‌ای دارند که شامل قطار، مترو، اتوبوس و حتی قایق می‌شود. همچنین استفاده از حمل‌ونقل عمومی، راهی ایمن، آسان و مقرون به صرفه برای گشت‌وگذار شهری محسوب شود و افراد را به سرعت به مقصد مورد نظر می‌رساند. برای رتبه‌بندی بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی، عواملی همچون حجم ترافیک، کیفیت زیرساخت‌ها، قیمت مناسب، راحتی، قابل دسترس بودن و بازدهی بالا در نظر گرفته می‌شود. در ادامه شهرهایی با بهترین حمل‌ونقل عمومی در جهان معرفی خواهد شد.

بهترین حمل‌ونقل عمومی در شهرها، هنگ‌کنگ

حمل‌ونقل عمومی هنگ‌کنگ به دلیل زیرساخت‌های ریلی بسیار مناسب، تعداد زیاد ایستگاه‌ها و کرایه‌های مقرون‌به‌صرفه، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و رتبه اول را در جهان دارد. هنگ‌کنگ با ۵.۸ میلیون مسافر روزانه، یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین به دلیل گستردگی سیستم مترو، ۷۵ درصد جمعیت این شهر در فاصله یک کیلومتری ایستگاه‌ها قرار دارند. قیمت مناسب و قابل اطمینان بودن، دو فاکتور بسیار مهم سیستم حمل‌ونقل عمومی‌ هنگ‌کنگ محسوب می‌شود. قیمت بلیت‌ها از ۰.۵۰ تا ۷.۵۰ دلار متغیر است و ساکنان این شهر تا حد زیادی از هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی راضی هستند. کاشی‌های به کار رفته در هر ایستگاه دارای کد رنگی است و برای تسهیل شناسایی خطوط استفاده می‌شود، قطارها نیز از تهویه مطبوع بهره می‌برند و اینترنت رایگان در واگن‌های قطار در دسترس مسافران است.

زوریخ

سیستم حمل‌ونقل عمومی زوریخ، رتبه دوم را در دنیا به خود اختصاص داده است. اگرچه در این شهر به راحتی می‌توان با پای پیاده رفت و آمد کرد، اما سیستم حمل‌ونقل عمومی نیز بسیار کارآمد است. از آنجایی که تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی زوریخ، یکپارچه و به‌هم متصل است، افراد می‌توانند از بلیت قطار برای اتوبوس، تراموا و قایق استفاده کنند. سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی همه نقاط زوریخ را به یکدیگر متصل می‌کند و مردم می‌توانند محیط اطراف خود را حین حرکت ببینند. تراموا و اتوبوس، محبوب‌ترین روش برای رفت و آمد در این شهر اروپایی محسوب می‌شود و مسافران زیادی از آن‌ها برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود استفاده می‌کنند.

استکهلم

استکهلم رتبه سوم بهترین حمل‌ونقل جهان را دارد و سیستم‌های اتوبوس، قطار، مترو و کشتی آن به‌خوبی سازماندهی شده است. سیستم مترو استکهلم نیز به دلیل ایمنی خود در دنیا مشهور است و استفاده از قایق، یک روش خوب برای جابه‌جایی گردشگران و دسترسی آسان به جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر شهر مانند شهربازی Grona Lund به شمار می‌رود. جالب است بدانید که متروی استکهلم، طولانی‌ترین گالری هنری جهان را به خود اختصاص می‌دهد و بیش از ۹۰ درصد ایستگاه‌ها با نقاشی‌های زیبا، موزاییک‌ها، مجسمه‌ها و آثار هنری مختلف تزئین شده است.

سنگاپور

سنگاپور چهارمین شهر جهان با بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی است که بالاترین میزان رضایت مسافران را در جهان را دارد. ۸۶ درصد از ساکنان این شهر از سیستم حمل‌ونقل عمومی راضی هستند. علاوه بر این، سنگاپور به تازگی خدمات الکترونیکی مدرن، مانند برنامه‌ریزی سفر و گزینه‌های خرید بلیت مانند کارت EZ-link را به مسافران ارائه می‌دهد که استفاده از آن ساده است. سیستم حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه در سنگاپور برای ساکنان و بازدیدکنندگان وجود دارد. همچنین مجوزهای توریستی ویژه سفر نامحدود با پرداخت تنها هفت دلار برای یک روز یا ۱۴.۵۰ دلار برای سه روز ارائه می‌شود و کودکان نیز می‌توانند بدون پرداخت هزینه، سفر کنند.

هلسینکی

هلسینکی پنجمین شهر جهان است که بهترین حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص می‌دهد. ترامواهای زرد و سبز هلسینکی، نمادهای این شهر دوست‌داشتنی هستند و مسافران علاوه بر استفاده از مترو و اتوبوس، از طریق کشتی به جزایر اطراف دسترسی دارد. در این شهر تنها دو خط مترو وجود دارد، بنابراین اکثر ساکنان برای رفت‌وآمدهای شهری خود به ۲۰ خط تراموای آن متکی هستند. موضوع قابل توجه اینکه در زمان یخبندان و سرمای هوا، اتکای بیش از حد به تراموا می‌تواند آزاردهنده باشد. اتوبوس، برای گردش در شهر هلسینکی نیز گزینه مناسبی است و افرادی که خارج از شهر استفاده می‌کنند، می‌توانند در صورت نزدیکی به ایستگاه، برای رفت و آمدهای خود از قطار استفاده کنند.

بهترین حمل‌ونقل عمومی در شهرها؛ اسلو

سیستم حمل‌ونقل مدرن و پیشرفته اسلو، گردش در این شهر را بسیار آسان می‌کند. دسترسی به مراکز این شهر با پای پیاده و دوچرخه راحت است و لازم نیست افراد برای رسیدن به آن‌ها مسافت زیادی را طی کنند. حمل‌ونقل عمومی اسلو را شرکتی به نام روتر (Ruter) اداره می‌کند. قطارهای محلی، کشتی‌ها، اتوبوس‌های شهری، ترامواها و سیستم‌های مترو، همه تحت پوشش سیستم فروش بلیت روتر هستند. بلیت‌ها را می‌توان در تمام مراکز تجاری این شرکت خریداری کرد، اما در صورت خرید در هواپیما، قیمت بلیط‌ها حدود ۲۵ کرون بیشتر است. سیستم قطار شهری اسلو، “T-Bane” نامیده می‌شود و ساکنان شهر و مسافران آن را بسیار دوست دارند. تراموا یک روش قدیمی و کند، برای رفت و آمد در این شهر زیبا است که یک پیوند حیاتی به بسیاری از محله‌های آن برقرار می‌کند و گردشگران می‌توانند از تراموا برای رفتن به مکان‌های مختلف توریستی استفاده کنند.

این شهرها بهترین حمل‌ونقل عمومی را دارند

این شهرها بهترین حمل‌ونقل عمومی‌ را دارند

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.