• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان سمنان ایجاد شود

  • کد خبر : 15574
  • 28 نوامبر 2022 - 10:07
بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان سمنان ایجاد شود
گردشگرآنلاین - استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: لازم است با جدیت بیشتری ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع‌دستی در این استان پیگیری شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، سید محمدرضا هاشمی در حاشیه برپایی سومین نمایشگاه منطقه‌ای سوغات و صنایع دستی استان سمنان که در سالن ورزشی الغدیر سمنان برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان سمنان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برپایی نمایشگاه‌های منطقه‌ای برای معرفی این ظرفیت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه به حوزه صنایع دستی گفت: در استان سمنان ۵۴ رشته صنایع دستی با فعالیت پنج هزار و ۵۰۰ هنرمند فعال است.

استاندار سمنان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه بیمه هنرمندان صنایع دستی تأکید کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی در بحث بیمه، فروش محصولات، بازاریابی و پرداخت تسهیلات باید در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه تسهیلاتی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به هنرمندان صنایع دستی به منظور حمایت هر چه بیشتر از این فعالان هنری انجام شده است گفت: پرداخت تسهیلات ماده ۱۶ و ماده ۱۸ به فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری در اولویت است.

وی با تأکید بر ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع دستی در استان سمنان گفت: ۱۲۵ مجموعه بوم‌گردی در استان سمنان در حال حاضر فعال است و امیدواریم این عدد تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۵۰ خانه بوم گردی افزایش یابد این در حالی است که تعداد بوم‌گردی‌های این استان تا پیش از دولت سیزدهم کمتر از ۹۰ مرکز بود.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی سمنان به منظور بازاریابی محصولات هنری و غذایی این استان آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه ۱۰۰ هنرمند از هفت استان کشور از جمله سمنان حضور دارند که آثار خود را در ۱۲۲ غرفه و سه “گوت” (سیاه چادر عشایری) عرضه می‌کنند.

انواع صنایع دستی در بخش های چوب، چرم ، سفال، سرامیک، فرش و گلیم و انواع خوراکی‌های محلی با تخفیف‌های ویژه در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی سمنان از روز گذشته ۲۴ آبان ماه آغاز به کار کرد و علاقه مندان حوزه هنر و صنایع دستی می‌توانند به مدت چهار روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به سالن ورزشی غدیر مراجعه کنند.

بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان سمنان ایجاد شود

بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان سمنان ایجاد شود

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.