• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

بازدید برج آزادی ۲۸ اردیبهشت رایگان است

  • کد خبر : 20605
  • 15 می 2023 - 11:47
بازدید برج آزادی ۲۸ اردیبهشت رایگان است
گردشگرآنلاین - همزمان با روز جهانی موزه‌ها، بازدید از برج آزادی رایگان شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، روابط عمومی برج آزادی اعلام کرد: همزمان با روز جهانی موزه (پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت) در راستای ارتقای فرهنگ عمومی گردشگری و موزه‌داری، بازدید از تمام فضاهای مجموعه، از جمله موزه دوربین‌های عکاسی، سالن ایرانشناسی، طبقات برج، تالار آیینه و فرهنگ رایگان است.

البته، موزه شهاب سنگ از این قاعده مستثنی شده است.

موزه برج آزادی، پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود.

برج آزادی که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ با نام برج شهیاد شناخته می‌شد، سازه‌ای در میدان آزادی واقع در تهران، ایران است. برج‌ آزادی اصلی‌ترین نماد تهران است و جای جای جهان، تهران را با این نماد می‌شناسند. این برج در سال ۱۳۴۹ هجری خورشیدی، توسط حسین امانت، معمار ایرانی، طراحی و توسط محمد پورفتحی ساخته شد. برج آزادی، به عنوان نماد «ایرانِ مدرن» و برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران در میانه یکی از میدان‌های اصلی غرب تهران به نام میدان شهیاد سابق و آزادی کنونی طراحی و ساخته شد.

معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است. در محوطه زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. این بنا در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۵۳ با شمارهٔ ثبت ۱۰۰۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

معماری برج‌ آزادی تلفیقی از معماری دوران هخامنشی، ساسانی و دوره اسلامی است. این بنا دربرگیرندهٔ چهار طبقه، چهار آسانسور، دو راه پله و ۲۸۶ پلکان است. در محوطه زیرین برج شهیاد چندین سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه، موزه و دیگر فضاهای کاربردی قرار دارد. امروزه گالری و سالن نمایش در این برج وجود دارد. طول این بنا ۶۳ متر، ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ و ارتفاع از کف موزه ۵ متر است. گفته می‌شود در ساخت برج شهیاد چهل و شش هزار قطعه سنگ بریده، پرداخت شده و به کار رفته‌است.

بازدید برج آزادی ۲۸ اردیبهشت رایگان است

بازدید برج آزادی ۲۸ اردیبهشت رایگان است

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.