• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

بازدید رایزن سفارت فرانسه در ایران از اماکن تاریخی و گردشگری گناباد

  • کد خبر : 9544
  • 31 جولای 2022 - 13:30
بازدید رایزن سفارت فرانسه در ایران از اماکن تاریخی و گردشگری گناباد
گردشگرآنلاین - رایزن سفارت فرانسه در ایران گفت:شهرستان گناباد از ظرفیت‌های بسیار خوب تاریخی و گردشگری برخوردار است که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ادوارد دامبرین، رایزن سفارت فرانسه در حاشیه بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گناباد اظهارداشت:با توجه به جاذبه‌های تاریخی این شهرستان از جمله قنات جهانی “قصبه” این شهرستان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردم.

رایزن سفارت فرانسه در ایران با اشاره به سفرهای پیشین خود به شهرهای اصفهان و شیراز و بازدید از جاذبه‌های تاریخی آن‌ها گفت: از بازدید آثار تاریخی و گردشگری گناباد لذت بردم و یقین دارم این آثار جذابیت زیادی برای گردشگران خارجی دارد.

ادوارد دامبرین در خصوص غذاهای محلی گناباد پس از سرو غذاهای محلی گناباد شامل آش جوشپره، قرمه، گندم پلو و بادمجان ابراز رضایت کرد.

وی در بازدید از کارگاه نمد دوین که به‌صورت زنده گلیم‌بافی توسط بانوان هنرمند گنابادی نیز در حال انجام بود، ابراز علاقه‌مندی کرد و ایجاد یک فروشگاه برای عرضه این محصول ارزشمند در کشور فرانسه را به مدیر این مجموعه پیشنهاد کرد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد درباره سفر دو روزه ادوارد دامبرین، رایزن سفارت فرانسه در ایران به این شهرستان گفت: بازدید از میراث جهانی قنات قصبه همراه با قنات پیمایی، کلوت‌های روستای قوژد، بازدید از بافت تاریخی روستای هدف گردشگری ریاب و اقامتگاه‌های بوم‌گردی ریاب، اقامتگاه عارف و ماهرخ همراه با صرف شام با غذاهای محلی گناباد از برنامه‌های روز نخست به شهرستان گناباد بود.

رسول صنوبری ادامه داد: بازدید از مجموعه تاریخی مسجد جامع، موزه مردم شناسی و باستان شناسی گناباد، بازدید از کارگاه نمد دِوین واقع در حسینیه روستای خیبری و بازدید از مجموعه کارگاه‌های سفال‌گری روستای مند از برنامه‌های روز دوم حضور رایزن سفارت فرانسه در شهرستان گناباد بود.

از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در گناباد ۱۴۸ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.همچنین۱۲ آیین سنتی گناباد هم در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.