• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کتیبه‌های گنجنامه

  • کد خبر : 9442
  • 28 جولای 2022 - 10:43
بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کتیبه‌های گنجنامه
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از منطقه تفریحی، توریستی گنجنامه، آبشار و کتیبه‌های باستانی آن بازدید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدعزت‌الله ضرغامی در سفر هیات دولت به استان همدان، بیان کرد: با توجه به اطلاعاتی که راهنمایان گردشگری از کتیبه‌های گنجنامه می‌دهند این اثر دارای ظرافت‌های قابل تأملی است.

وی ادامه داد: خشایارشاه پسر داریوش عین کتیبه‌های پدر خود را اجرا کرده که پایین‌تر از کتیبه‌ داریوش قرار گرفته است که به نظر می‌رسد به دلیل رابطه احترام به پدر بوده است و این می‌تواند به عنوان یک سند مورد توجه باشد.

ضرغامی اضافه کرد: مشابهت متن هر دو کتیبه در دو دوره و به سه زبان نشان می‌دهد نیاکان ما بین‌المللی فکر می‌کردند چرا که در آن دوران نیمی از دنیا در اختیار ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در متن کتیبه‌ها به شادی اشاره شده است، افزود: اشاعه شادی در جامعه موضوعی است که بارها به آن تاکید کرده‌ایم و جامعه امروزی به آن نیازمند است‌.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رابطه با نگهداری کتیبه‌های گنجنامه بیان کرد: برای جلوگیری از فرسایش این آثار باید تدابیری اندیشیده شود تا از آسیب به آنها جلوگیری به عمل آید.

ضرغامی در ادامه به طبیعت زیبا، آب‌وهوای دلپذیر و غنای فرهنگی و تاریخی همدان اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل فاصله مسافتی کوتاه با پایتخت می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری پایتخت‌نشینان باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سی‌امین سفر رئیس جمهور و بعضی از اعضای هیات دولت به استان همدان، در شهرستان تویسرکان حضور خواهد یافت.

سنگ نوشته‌های باستانی گنجنامه در جنوب غربی همدان به فاصله پنج کیلومتری محل فعلی شهر، در انتهای دره سرسبز و خرم عباس‌آباد و در ابتدای مسیر جاده‌ای که همدان را به تویسرکان و غرب کشور مرتبط می‌سازد و روی یکی از صخره‌های الوند واقع شده‌است. این جاده همان ره کاروان رویی است که در عهد هخامنشیان هم وجود داشته و داریوش و خشایارشا با لشگریان وهمراهان خویش از آن عبور می‌کرده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.